בקשת 12 החליטו לגמור אותנו סופית ולשלול מאיתנו כל טיפת אסקפיזם

בקשת 12 ממשיכים במדיניות הביטולים שלהם, ודוחים עוד פרק של "חתונה ממבט ראשון" לטובת משדר חדשות שיעסוק ברפורמה המשפטית. לא באמת מעניין אותי לדעת מה יקרה בזוגיות של רותם ורונן, אני רק רוצה לקבל את מנת האסקפיזם היומית שמגיעה לי

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 24/07/23 20:27 ו באב התשפג

בקשת 12 החליטו לגמור אותנו סופית ולשלול מאיתנו כל טיפת אסקפיזם
צילום: צילום מסך קשת 12

המצב במדינה מחריד. קשה לי להאמין שמישהו יחלוק על האמירה הזאת. פילוג שכמוהו לא נראה מחורבן בית שני, פיגועים שהפכו לשגרה יום-יומית, גל חום קיצוני ואלפי דתיים שומרי תשעת הימים שרעבים לבשר. זו ככל הנראה לא התקופה הכי נפלאה לחיות בה בישראל, אך רובנו נחושים להמשיך לעשות זאת בכל מחיר.

מדיניות הביטולים הפכה לטרנד פופולרי

ומה עושים אחרי יום ארוך ומייגע, מלא בחדשות רעות ושנאה יוקדת? מזפזפים. עושים מקלחת קרה, מדליקים מזגן על 16 מעלות, ומתיישבים מול מסך הטלוויזיה בסלון לאסקפיזם בדמות ריאליטי חטטני כזה או אחר. אלא שבקשת 12 החליטו לגנוז לנו את טיפת הכיף האחרונה שנשארה לנו, ולקחת גם את זה.

בתקופה האחרונה מדיניות הביטולים הפכה לטרנד פופולרי, ובעיקר לגיטימי. פרקי העונה השישית של "חתונה ממבט ראשון" מתבטלים בזה אחר זה, השידורים החיים של "רוקדים עם כוכבים" נדחים, וכעת גם "שמיים אדומים" של רשת 13 מוותרת על שידור הפרק המתוכנן. וכל זה, כמובן, עבור עוד משדר חדשות שיעסוק ברפורמה המשפטית והשלכותיה לכאן או לכאן.

כאילו לא היינו מוצפים בחדשות מבוקר עד ערב

כאילו לא היינו מוצפים בחדשות מבוקר עד ערב, כאילו לא הפכנו כולנו בתקופה האחרונה לפרשנים פוליטיים מקצועיים שדנים במלוא הרצינות בעילת הסבירות ובוועדה למינוי שופטים, בערוצים המסחריים מתעקשים להושיב אותנו מול החדשות גם אחרי השעה תשע וחצי בערב ולשמוע תופים, צופרים וצעקות בלתי נסבלים.

ומה האלטרנטיבה שלנו? ברשת 13 דווקא משתדלים להקפיד לשדר את פרקי "האח הגדול", ריאליטי הדגל שלהם, אבל אחרי שצפינו בפוליטיקאים משתלחים זה בזה ומתקוטטים בצרחות בערוץ הכנסת, לא מתחשק לנו לראות את סתיו וניקול עושות בדיוק את אותו הדבר. גם ערוץ 14 לא דוגלים במדיניות הביטולים, אבל כשהם מציעים לנו יום אחר יום את "הפטריוטים", תכנית אקטואליה עם מגיש די פרובוקטיבי, קשה לי לראות את ההבדל.

אני רק רוצה את האסקפיזם שלי

הרפורמה המשפטית תופסת אותנו בכל מקום בחיינו, בין אם נרצה ובין אם לא, והטלוויזיה אמורה להיות המקום האידיאלי עבורנו לבריחה מהמציאות. שעה וחצי של שטויות חסרות משמעות, של חטטנות בחייהם של אחרים ושל שיפוטיות יתר, בלי לחשוב על שקמה ברסלר או על יריב לוין, פשוט למלא את המוח בכלום ושוב דבר.

תבינו, אני לא באמת סקרנית לגלות האם רונן ורותם יצליחו לשקם את הזוגיות שלהם או איך יראה הריקוד של לי בירן בשלב הריקודים החיים, אני בסך הכל רוצה את מנת האסקפיזם היומי שלי - ואם אפשר שהיא תהיה שטחית, צהובה, ובלי חדשות בכלל. זו באמת בקשה כל כך מוגזמת?