הגולשים מאוכזבים: התכנית של שי גולדן יורדת מהמסך

ביום חמישי תשודר תכניתם המשותפת האחרונה של שי גולדן ושרון כידון, "לפני החדשות" בערוץ 13. "למען ההגינות מוכרחים להזכיר את מה שהובהר בהתחלה: זה היה לתקופה קצובה מלכתחילה. זה אינו פוליטי", הדגיש גולדן

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/21 13:28 טו באייר התשפא

הגולשים מאוכזבים: התכנית של שי גולדן יורדת מהמסך
שי גולדן, צילום: ויקיפדיה - Arielinson - CC BY-SA 4.0

"התקשרו עכשיו מ״רשת 13״ להודיע שאנחנו יורדים מהאוויר. ביום חמישי תכנית אחרונה", כך הודיע איש התקשורת שי גולדן לעוקביו בפייסבוק כי תכניתו המשותפת עם שרון כידון, "לפני החדשות", יורדת מהמסכים. 

עוקביו בפייסבוק הביעו אכזבה רבה מירידת התכנית. בין השאר כתבו לו: "חבר אהוב שלנו, האיש שמשמיע את הקול שלנו בתקשורת. רק אתמול שלחתי הודעה לערוץ 13 שבזכותך אני צופה בתוכנית", וגם: "היה באמת נחמד לשמוע את הקול שלנו על המסך. תודה".

מיד לאחר פסקת הפתיחה הבהיר גולדן: "למען ההגינות מוכרחים להזכיר את מה שהובהר בהתחלה: זה היה לתקופה קצובה מלכתחילה. והתקופה הסתיימה עכשיו, כמו שהיא מסתיימת תמיד בתעשייה הזאת: בשיחת טלפון. לפחות מי שצלצלה לבשר הייתה חברה ואישה אהובה". 

"זה אינו פוליטי. אני משוכנע שאין קשר בין עמדותיי הפוליטיות החדשות לבין ההחלטה. אלה ענייני מלחמות של חברות הפקה וזכייניות וחברת החדשות של 13 - בתוכן וביניהן. הארדקור מלחמות ברנז'ה קטנות. שלא תהיינה אי הבנות. אני לא הסיפור. ואני ממש מבקש לא לעשות דרמה איפה שאין דרמה, גם אם ממש בא שתהיה דרמה".

גולדן כתב כי הרשתות החברתיות הן החשובות היום ומשפיעות יותר מכל תכנית טלוויזיה. "אל חשש - אני עדיין ברדיו. ועדיין כאן. עם כל הכבוד ל״רשת 13״, הבמה כאן והזירה כאן חשובות לי בהרבה, וממילא משפיעות בהרבה מכל תכנית בטלוויזיה. זו האמת. המציאות התקשורתית משתנה בקצב מסחרר. תנועת הקהלים והעיניים והרגלי צריכת התוכן משתנים באופן רדיקאלי".

איש התקשורת שהפך לימני בשנים האחרונות ואף הואשם בכך שהוא "ביביסט", התייחס גם לפוליטיקה: "לחבריי האהובים מתנועת ״ביבי, למה אתה מסרב למות?״ אומר: צפירת ארגעה נשמעה ברחבי הברנז׳ה. הביביסט יורד מהמסך. הנה עוד ניצחון קטן לחגוג בימים האלה, בהם לפעמים לא ברור אם מוטב לצחוק או לבכות". 

בסיום דבריו פנה גולדן לציבור הימני ואמר כי הגיע הזמן לקחת אחריות ולהקים גוף תקשורת ימני מרכזי. "אם הימין הישראלי ימשיך להביט מהצד בעיניים כלות בתקשורת המיינסטרים ולקונן שאכלו לו ושתו לו - דבר לא ישתנה. הגיע הזמן למהלך משנה תודעה אמיתי - גוף תקשורת ימני מרכזי, משמעותי, איתן ויציב ובעל מכנה משותף טלוויזיוני רחב. לא רק אקטואליה וחדשות. גם בידור, ספורט, דרמה. ערוץ על אמת. על אמת. באמת שהגיע הזמן".