חגי לובר: "תמיכה באל מידאן? פחדנות, צביעות וזיהום התרבות בישראל"

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא תקף בחריפות את החלטת מועצת העיר חיפה לאשר העברת 1.2 מיליון שקל למוסד השנוי במחלוקת. "חבל שהדיון המרכזי הוא על כסף. אני חושב שהתיאטרון הזה מזהם את התרבות בישראל", הוסיף

חדשות כיפה דויד ליבנה 06/12/17 15:33 יח בכסלו התשעח

חגי לובר: "תמיכה באל מידאן? פחדנות, צביעות וזיהום התרבות בישראל"
חגי לובר, צילום: מוקי שוורץ

החלטת מועצת העיר חיפה אמש לאשר העברת תקציב של 1.2 מיליון שקל לתמיכה בתיאטרון אל מידאן השנוי במחלוקת התקבלה במחאה מצד חלק מחבריה, והיום (ד') מצטרף לביקורת מנכ״ל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר. בשיחה עם כיפה כינה לובר את המהלך "פחדנות, צביעות וזיהום התרבות בישראל", ותקף אותו בחריפות. 

לדבריו, "הפוליטיקאים שאישרו את התמיכה עשו זאת בגלל הפחד הזה מפני מה יגידו הערבים אם לא ניתן להם למחוא כפיים לרוצחים. הפוליטיקאים האלה פחדנים, וזה פחד מקביל כמו של פוליטיקאים אחרים שפוחדים ומפחידים ביום שבו נשיא ארה"ב רוצה להכריז על ירושלים כבירת ישראל. הפחד הזה זה פשוט בושה וחרפה".

לובר הוסיף כי "חבל שהדיון המרכזי הוא על כסף. אני חושב שהתיאטרון הזה מזהם את התרבות בישראל בכך שהוא מביא מחיאות כפיים לרוצחים. להציג באור אנושי אדם כמו וליד דקה שעינה למוות את משה תמם זה עידוד לרצח, ולאמירה כזו אין מקום בתרבות הישראלית. על זה היה צריך להיות עיקר הדיון. התרבות בישראל יקרה לנו מכדי שנזהם אותה עם תרבות רצח מבית מדרשה של דאעש.

תיאטרון אל מידאן

תיאטרון אל מידאן. צילום: Hanay • CC BY-SA 3.0

"לצערי הגדול הרבה מאוד מהאומנים בישראל נוקטים בצביעות ובחד צדדיות. אין ספק שאנשים שמדברים היום בעד תיאטרון אל מידאן כן היו יוצאים בחרמות ובגידופים נגד הצגה שמהללת את יגאל עמיר, ולא היו מאפשרים לה לעלות. החד צדדיות הזאת היא מאוד מצערת מכיוון שאמן צריך להיות עם נפש עדינה, רגישה ואוהבת אדם, והאנשים האלה שבעד תיאטרון אל מידאן עם ההצגה 'הזמן המקביל' מתנהגים בצורה שהיא מתחת לכל ביקורת".

לסיום הדגיש לובר: "אני כאיש ארץ ישראל השלמה אשמח לכל יצירה שמנוגדת לעמדותיי ושתגיד שארץ ישראל שייכת לערבים ואפילו שירושלים שייכת לערבים. אין לי שום בעיה עם אמירה כזאת אלא רק עם אמירה שמעודדת רצח, בין במישרין ובין כביכול בעקיפין, כפי שעשו כשהציגו את וליד דקה כמישהו מסכן ואנושי. אני לא רוצה לשמוע עליו. אסור שאנשים כאלה יהיו במרחב הציבורי".