שאל את הרב

שוקולדים וחלב נוכרי

חדשות כיפה הרב איתן זן-בר 16/02/09 02:40 כב בשבט התשסט

שאלה

כבוד הרב שלום רב,

לאחרונה לקחתי על עצמי לא לאכול חלב נוכרי כי גיליתי שאסור לאכול מאכלים שעשויים ע"י גויים. כמו כן גם חלב נוכרי ואבקת חלב נוכרי שכן הנוכריים מערבבים עם החלב עוד מוצרים. גם קראתי באתר שחלב נוכרי מטמטם את המח?! האם כל אוכל לא כשר מטמטם את המח?!

אם כן אשמח לקבל הסבר בנושא. מדוע אוכל לא כשר וחלב נוכי גורמים לטימטום? האם זה קורה אפילו שהאדם לא שם לב שאכל אוכל לא כשר? כלומר אכל בלא ידיעה.

שאלה נוספת: אחד מהמפעלים הגדולים בארץ מייצרת שוקולדים ועד כה אכלתי המון מהם והם מצויים לרוב על המדפים. המפעל נמצא בארץ וכתוב על האריזה "כשר לאוכלי חלב נוכרי/ אבקת חלב נוכרי"

האם עצם העובדה שהם מייצרים אותם בארץ ניתן לאכול את השוקולדים האלו? או שעדיין זה לא כשר?

אגב - אני רוצה להעיר על כך שיש הרבה חנויות בשר שמוכרות בשר עם כשרות מהדרין בטענה שהבשר מוכשר והמלח כדין. בבדיקה בבית נמצאים חלקים שהם הינם אסורים למאכל על-פי ההלכה. חלקים כמו וורידים ועוד חומר שדומה לשומן (לא יודעת איך קוראים לו אך הוא לא שומן!) והרבה אנשים שקונים בשר זה ורצים לאכול אוכל כשר לא מודעים לכך ומבשלים את הבשר כמו שהוא וחוטאים.

אני יודעת זאת כי אמי שתהיי בריאה גם שהיא קונה היא באה הביתה ובודקת טוב את הבשר. היא כל הזמן אומרת לי שצריך להגיד זאת ברבים. אשמח אם תפיץ את הדבר.

תודה רבה ותזכה למצוות

תשובה

שלום
חז"ל דרשו שמאכלות אסורות מטמטם את ליבו של אדם, היינו מרחיק אותו מחשק לקדושה, יש תופעה מענינת :הרמטכלים בעודם משרתים בצבא הם אנשים אוהבי ישראל ותורתו וברגע שמגיעים לפוליטיקה נעשים בחלקם בעלי דעות הפוכותואף קיצוניותנגד מה שהודיעו בתחילה, מפני שבצבא אכלו כשר ובאזרחות חדלו, צאי וראי מה קרה לשרון בעקבות שאכל אוכל לא כשר, מתוך אוהב ישראל וארץ ישראל גמור הגיע להינתקות הנוראית.
בעניין אבקת חלב עכו"ם הדבא כשר לרוב הפוסקים ולכן ניתן לאכול ללא חשש, אמנם מי שרוצה להחמיר כמקצת הפוסקים הרי זו מידת חסידות.
ברכה והצלחה

כתבות נוספות