שאל את הרב

שאלות מגוונות

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 09/09/09 20:11 כ באלול התשסט

שאלה

שלום רב,

אני תקווה כי אכן כאן המקום לשאלות אלו ומתנצל מראש על הגיוון והשוני בין האחת לשנייה.

אני בחור מסורתי אשר לאחרונה מרגיש רגשות חזקים ומתחזקים כלפי עולם הדת, ובפי מספר שאלות בסיסיות אך מציקות. אודה מאוד לעזרתכם:

א. האם נכונה העובדה כי קיימת פסיקה ידועה, כי לשם רווחת האדם מותר לו שלא לחיות בארץ ישראל אלא בגולה (במידה ושם כמובן מסוגל הוא למצוא פרנסה יותר רחבה מאשר בארץ ישראל)?

ב. בעת הנחת תפילין בשעות השחר - איזו תפילה מתפללים? שחרית? האם ישנו תחום זמן מוגדר במהלך היום להנחת תפילין?

ג. ידועה העבודה כי האדם, באשר הוא נמצא בעולם, מתפלל לכיוונה של ירושלים. לאיזה כיוון מתפלל הוא במידה ונמצא בירושלים עצמה?

בתודה רבה מראש

ושוב התנצלותי הכנה על גיוון השאלות ושוני הנושאים.

בברכה,

יניב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה!

יישר כוחך על ההתחזקות, המשך כך, עלה והצלח!

לעצם השאלות:

א. רק בשולשה מקרים מותר לאדם לנסוע לחו"ל - לצורך מצווה, לצורך מציאת זיווג ולצורך פרנסה. לכן אדם שלא מצליח לפרנס את עצמו בארץ ומוצא פרנסה בחו"ל, מותר לו לנסוע לשם. ברם תמיד כדאי לחשוב, האם באמת אין פרנסה, האם באמת עשית הכל ויאן לך ברירה אחרת?

ב. כאשר מניחים תפילין אומרים ברכות התפילין המופיעים בסידור (אותו ניתן לקנות בכל חנות של ספרי קודש במחיר בין 30 ל-40 ש"ח). נהוגים להתפלל תפילת שחרית (תפילה של הבוקר) עם תפילין. מעיקר הדין זמנו של תפילין כל היום - מזריחה עד שקיעה, אך, כאמור, נוןהגים להניח תפילין בעת תפילת שחרית.

ג. לכיוון הר הבית, מקום של בית מקדשינו שיבנה במהרה בימינו.

בברכת שנה טובה,

חיים דב בריסק

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות