שאל את הרב

מחשבות

חדשות כיפה הרב איתן זן-בר 06/08/08 14:04 ה באב התשסח

שאלה

שלום לכבוד הרבנים

כאשר שומעים על אסונות או טרגדיות או כל דבר שקשור במיתה של אנשים הן בארץ והן בעולם אם זה יהודים או לא יהודים ,למעשה כל בריה בעולם.כיצד ניתן לפתח ראיה שתיצור מציאות אישית יותר רגועה. האם צריך לנסות לתת הסבר לכל דבר ששומעים כמו "הכל לטובה" כך שיעזור להמשיך הלאה או שצריך לנקוט בגישה של הסבר כללי על עולמו של הקב"ה שגם יעזור ליצור גישה חיובית ששומעים על מקרים לא נעימים. הגישה שלהתעלם מדברים היא נכונה לדעתי אבל חייבים להוסיף לה שיכנוע או חיזוק אמוני(שקשור לאמונה)שיעזור לשחרר את כל המחשבה על הנושא ולהוריד את הפחד והחרדה והמחשבה. כי אצלי לפעמים שמיעה של ארוע טראגי בארץ או בעולם יוצרת מעין תגובה של אי שקט וחרדה ואף לפעמים קצת תחושת בהלה ופחד. אולי זה פחד מודחק ממוות.אני מנסה למצוא את הכלים הנכונים כדי להצליח בהתעלמות מכך ואולי באמת בתוספת שיכנוע פנימי כזה שיעזור לשחרר ולהרפות מדברים יותר מהר.

מהי דעתכם בנושא ובאילו כלים אני יכול להעזר גם מהתורה הקדושה..? מהי המלצתכם והאם גם אתם חושבים שהכי טוב להתעלם? איזה חיזוקים אפשר לומר לעצמי? איך לקבל הדברים יותר ברגיעות?

תודה על תשובתכם

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום
יש לך נשמה עדינה ורגישה, מלאת שאיפות לטוב מושלם
וההיחשפות עם הפן המכוער של החיים יוצרת בנשמתך חריצים עמוקים.
כדאי שלא להחשף יתר על המידה לחדשות, בעתיד כשיבשילו התנאים אפשר יהיה להיחשף לדברים מתוך הבנה לכל דעביד רחמנא לטב עביד.
לבנתיים יש ללמוד ספרי אמונה ומחשבה וגם קצת קבלה, ספרים מומלצים : מסילת ישרים, אורות הקדש לרב קוק,ספר קול התור לגר"א, דעת תבונות כוזרי ועוד.
ברכה והצלחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות