שאל את הרב

מחותנים לפני חתונה

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 18/08/14 21:51 כב באב התשעד

שאלה

שלום לכבוד הרב.

בננו עומד להתחתן אי"ה בשעה טובה ומוצלחת עם בחורה מקסימה. הבחורה בת להורים גרושים שאין לה קשר בכלל עם אביה. אמה - אישה מאוד חמה וחברמנית, עובדת מאוד קשה על מנת לפרנס את עצמה ושני ילדיה. בשבוע שעבר נפגשנו לפגישת היכרות והיה מאוד נחמד. כאשר עלה נושא עלויות החתונה, היא הצהירה שהיא רוצה חתונה באולם בו עלות המנה עומדת ע"ס 200 ש"ח. לה יש תקציב מסויים לצורך החתונה (שכידוע לנו הוא אינו גבוה) ואת הסכום אחרי החלק שלנו ושלה נשלם מהכסף שהילדים יקבלו לחתונה. עלינו הדבר לא מקובל משתי סיבות. א. אנחנו לא מעוניינים בחתונה יקרה מכיוון שזה לא הסגנון שלנו וגם הילדים לא מעוניינים בסגנון זה. ב. גם אצלנו הכסף מוגבל ואת הכסף שהילדים יקבלו בחתונה, אנחנו מעוניינים שישאר להם לתחילת הדרך.

בעוד יומיים (ביום רביעי בצהרים) אנחנו מתוכננים להיפגש ולהעלות את הנושא הזה ואיני יודעת איך להשפיע עליה בכדי שתרד מרמת החתונה הגבוהה. לפי מה שאני מבינה מהכלה שלנו היא מאוד עקשנית בנושא הזה.

אשמח לשמוע את דעת הרב.

תודה מראש

נעה

תשובה

עקרונית אני מסכים עימך . העניין הוא שבכל חתונה יש שני צדדים וגם חתן וכלה, ובאמת מאוד מסובך להגיע להסכמה. כמעט בכל חתונה יש חיכוכים סיב נושא כזה או אחר. לכל אחד יש את החלומות כיצד תראה חתונתו או חתונת ילדו וזה פאזל מסובך שיש להתנהל בעדינות ורגישות. זה נכון שיש כאלו שהם תקיפים יותר ודורסנים יותר וכופים את הצד המוותר, אך האלטרנטיבה של סכסוך בין שני הצדדים גרועה יותר מה גם שהיא לא תיגמר בחתונה. אם הזוג לא מצליח לשכנע את האימא לדעתי אין ברירה אלא להתגמש אפילו לוותר.

כתבות נוספות