שאל את הרב

הרבנות הראשית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/06/13 14:40 ח בתמוז התשעג

שאלה

ב"ה

שלום וברכה הרב מה שלומו?

לעניות דעתי יש מספר דברים שקשה לי אם הגישה שהרב הציג הבוקר והסביר אותם

1)לדעתי כל הניסיון להציג את הרב עובדיה כתמים ש"עובדים" עליו נובעת פעמים רבות מפחד. הרי מסופר שהספר של הרב סתיו היה אצלו,שהרב קרוב מאד לרב עמר ושוחח אתו על כך ולכן הגיוני ששמע כמה נקודות מצד אחר. וכן הרב עובדיה שפוסק שמותר ללכת לגן חיות רק מכיון שניתן לברך על הקוף לעומת רב שמקדש את תרבות הפנאי, או הרב עובדיה שכותב שעיתון חילוני אסור והוא לכן מוקצע בשבת יתנגד לרב שקורא רומנים חילונים ואני לא מבין למה לא נימק הרב סתיו את סלדתו מהכותבת(יוכי ברנדס) שמשניאה את הדת ובזה לגדולי האומה והוא אומר שהוא אוהב את ספריה ולא מנמק בעיתון שקוראים אותו אנשים רבים שהוא מדלג על הקטעים הלא צנועים, ומזועזע מהלעג בספריה על גדולי האומה זה תמוה לי מאד, ויש עוד מספר גישות של הרב עובדיה שמי שמכיר אותם לעומת הרב סתיו יבין את הגישה שלו כלפיו.

2)הבוקר הבנתי מהרב ברדיו שעיקר או חלק ניכר מהבעיה היא פסילת רבנים את הרב סתיו. הרב סתיו התבטא גם בלשון קשה נגד רבנים אחרים, ותקף בחוזקה וגם השבת מלחמה או אמירות שאני לא מגיב על הכפשות של רבנים מושכות אש גדולה, כמו כן אם הרב סתיו שאמר לפני שנתיים שהוא לא מתמודד בכלל היה פורש ותומך ברב אריאל היה פה בהרבה קידוש ה' וגם אם החוק לא היה עובר הוא היה חוזר להתמודד כמו האחרים , ולצערי זה שהוא לא פרש היה המקרה שבגללו נהייתה המריבה הגדולה ביותר. ודא"ג אם היה פורש וחוזר היה לו לדעתי הרבה יותר סיכוי להיבחר בניגוד לעכשיו שלדעת רבים אין לו סיכוי כלל ואולי כדאי שיפרוש. לדעתי לא נכון להציג צד אחד אחראי לשנאה הרבה יותר מהצד השני וגם העיסוק בסוגיה לא משנה מצד מי גורמת בד"כ להמשך הויכוח

תשובה

שלום וברכה

א. אני לא בטוח שהשאלה צריכה להיות מופנית אלי. נראה לי ששמעת מישהו אחר ברדיו ולא אותי, כי מה שאת מביאה בדברייך לא נאמר על ידי, ולא משהו שדומה לזה.
ב. מעולם לא אמרתי שהרב עובדיה תמים ושעובדים עליו. אני חושב שאמירה כזו היא ביזיון גדול, ואני לא מבזה אנשים. בשום מצב. בשום תנאי.
ג. אני לא יודע מה הוא יודע על הרב סתיו ומה לא. כל שאני יודע הוא שהוא עצמו אמר שהוא לא פגש את הרב סתיו הי"ו.
ד. אין ספק שיש מחלוקת בין הרב סתיו לרב עובדיה. איני מכיר נושא אחד ביהדות שאין בו מחלוקת. מה שנאמר כלפי הרב סתיו אינו מחלוקת. מה שנאמר כלפיו הוא דברים שאסור בשום מצב ובשום תנאי ובשום הקשר ובשום מחלוקת – להיאמר.
ה. מי שטוען שהרב סתיו התבטא בלשון קשה נגד רבנים אחרים – צריך להוכיח את דבריו. אני לא מכיר. בכל מקרה, אם זה קרה – זה לא בסדר.
איני רואה טעם להמשיך ולדון מה היה אז ומה הסיכוי ומה כן ומה לא. אין בזה טעם של ממש. נראה לי שזו קצת חוצפה להציע לו לפרוש בשל שיח שנאה שבשום אופן לא הוא יצר.

כל טוב

כתבות נוספות