סופו של עידן: משרד התקשורת יסיר את הטלפונים הציבוריים

בעקבות חוסר השימוש, 9,500 עמדות של טלפונים ציבוריים יוסרו מרחבי הארץ. על פי המשרד 83% אחוזים מהטלפונים יש שימוש של פחות ממאה דקות בחודש, ובחלק מהמקומות לא נעשה אף שימוש בכלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 20:05 יד בשבט התשפ

סופו של עידן: משרד התקשורת יסיר את הטלפונים הציבוריים
מעכשיו מוצג ארכיוני, צילום: Sophie Gordon / Flash 90

זה היה עם אסימון, עבר לטלכארד, שיחות גובניא... אם אתם נולדתם אחרי שנות התשעים כנראה שמעולם לא השתמשתם בזה- הטלפון הציבורי. אבל גם אלו שכן השתמשו בעבר במכשיר כנראה שגם הם בעצמם הפסיקו את השימוש בו בעשרים שנים האחרונות. כעת משרד התקשורת הודיע כי הוא יסיר את המכשירים הכתומים או הכחולים מהמרחב הציבורי.

על פי נתוני המשרד כי כיום יש כ-9,500 טלפונים נייחים ציבוריים הפזורים במרחב הציבורי, ובכ-83% מהטלפונים יש שימוש של פחות מ-100 דקות בחודש, ובמקומות מסוימים לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל. במשרד שוקלים להותיר את חובת פרישה של טלפונים ציבוריים רק במקומות חיוניים אשר בעניינם לא נמצאה חלופה אחרת.

בהודעת המשרד נמסר: "נוכח השימוש ההולך ופוחת בשימוש בטלפונים הציבוריים, העלייה בצריכה בשימוש של מכשירי טלפונים סלולריים, שיפור הפרישה הארצית ברשתות הסלולר, המאפשרים תקשורת נוחה וזולה ובהמשך לפנייתם של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ושל גורמים בשלטון המקומי, המשרד שוקל הסרתם של טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי"