מבחן דרכים – השקת טויוטה יאריס (דור רביעי)

דור רביעי ליאריס, הסופר מיני הפופולארית של טויוטה מציג שיפור בבטיחות, בעיצוב ובביצועים עם גרסת בנזין וכמובן גם בגרסה היברידית

חדשות כיפה מוטי שטרן 30/08/20 12:01 י באלול התשפ

מבחן דרכים – השקת טויוטה יאריס (דור רביעי)
טויוטה יאריס דור רביעי, צילום: Toyota

הדור הראשון של היאריס הושק ב- 1999 ואופיין בעיצוב עגלגל, ב- 2005 הוצג דור שני שהציג גידול בממדים ועיצובו היה אבולוציה של הדור הראשון, הדור השלישי מ- 2011 שעיצובו אופיין בקווים חדים וזוויתיים הוצעה גם יחידת הנעה היברידית.
ב- 2017 הכריז אקיו טויוטה - נשיא טויוטה "No more boring cars", הכרזה זו נתנה יד חופשית למעצבי ומהנדסי טויוטה לפתח רכבים עם עיצוב נועז יותר ולהפוך את רכבי טויוטה לא רק ליעילים אלא גם למהנים לנהיגה.

ואכן, בשנים האחרונות הציגה טויוטה את רכב הפנאי הקטן CHR ודורות חדשים לקורולה, לאוריס (שהפכה לקורולה האצ'בק) ול- RAV4 המיישמות את ערכי ה- TNGA (Toyota New Global Architecture) של היצרנית. עם עיצובים נועזים, אבזור עשיר ופלטפורמות מהנות לנהיגה.

עיצוב היאריס הפך למובן בשפת העיצוב החדשה של היצרן

עיצוב היאריס הפך למובן בשפת העיצוב החדשה של היצרןצילום: Toyota

 

בדור הרביעי עיצוב היאריס חזר להיות עגלגל והפך למובחן יותר ומהווה שילוב של CHR עם הקורולה האצ'בק הנאות. הדור החדש מציג גידול בממדים: 5 ס"מ בבסיס הגלגלים (256 ס"מ) ו-5 ס"מ לרוחב (174.5 ס"מ), האורך הכללי של הרכב ונפח תא המטען נותרו זהים (394 ס"מ ו-286 ס"מ בהתאמה) והגובה הכללי מחסיר ס"מ בודד (150 ס"מ). 

יחידות הנעה בנזין והיברידית חזקות וחסכוניות יותריחידות הנעה בנזין והיברידית חזקות וחסכוניות יותר

יחידות הנעה בנזין והיברידית חזקות וחסכוניות יותריחידות הנעה בנזין והיברידית חזקות וחסכוניות יותרצילום: Toyota

 

 

כמו בדור השלישי, תשווק היאריס עם שתי יחידות הנעה: 

  • בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, 125 כ"ס

  • היברידי 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, 116 כ"ס (משולב)

בזכות יחידות ההנעה מתקבלת צריכת דלק טובה 21.3 ק"מ לליטר בבנזין ו- 35.7 ק"מ לליטר בהיברידית לצד ביצועים של 10.2 שניות מאפס למאה בבנזין ו-9.7 שניות בהיברידית.

היאריס בנזין תשווק בשלוש רמות אבזור לכל יחידת הנעה  עם נתייקרות של 2,000 ₪ לדגמי הבנזין ו-3,000 ₪  לדגמים ההיברידיים:

  • Sol בנזין – 105,900 ₪

  • Style בנזין – 107,900 ₪

  • Sky בנזין – 111,900 ₪

  • Eco היברידית – 112,900 ₪

  • Style היברידית – 115,900 ₪

  • Premiere Edition היברידית – 119,900 ₪ (מהדורה מוגבלת)

אבזור הבטיחות בכל הדגמים כולל: 8 כריות אוויר, בקרת עייפות נהג, הפעלת פנסי איתות אוטומטית במצב חירום, בלימת חירום אוטונומית עם סיוע בכניסה לצמתים, התראה ובקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (בדגמים ההיברידיים גם זחילה בפקקים), זיהוי תמרורים ואורות אדפטיביים.

תא הנוסעים איכותי ועם אבזור נדיב ברמות הבכירות

תא הנוסעים איכותי ועם אבזור נדיב ברמות הבכירותצילום: Toyota

 

 

רשימת האבזור של ה- Sol כוללת: מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם קישוריות Android Auto / Apply CarPlay הכוללת מצלמת רוורס, אפשרות העברת הילוכים מההגה, חיישני גשם ותאורת יום מסוג LED. ה- Style (בנזין) מוסיפה לרשימה: מולטימדיה 8 אינץ' ו שמשות אחוריות כהות. בגרסת Sky תקבלו גם חישוקי 15 אינץ' קלים וגג זכוכית פנוראמי (ללא פתיחה).

אבזור הדגמים ההיברידיים כולל בגרסת ה- Eco: ערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות Android Auto / Apply CarPlay הכוללת מצלמת רוורס, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי ותאורת יום מסוג LED.

ה- Style (היברידית) מוסיפה לרשימה: כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי 15 אינץ' קלים.
גרסת Premiere Edition (שרק 100 יחידות ממנה יימכרו לציבור) מוסיפה אבזור רב הכולל: תצוגת נתוני נסיעה על השמשה הקדמית, מראה פנימית המתכהה אוטומטית, חיישני גשם, מושבים קדמיים ספורטיביים, ריפודי עור בשילוב בד, תאורת LED קדמית מלאה, קיפול והפשרה למראות הצד, שמשות אחוריות כהות וחישוקי 16 אינץ' קלים, 

בדורות הראשונים (למעט הדור השני) זכתה היאריס להצלחה וכבשה נתח גדול ממכירות סגמנט הסופרמיני, מוניטין האמינות המשובח של טויוטה תרם רבות לשמירת הערך והיא היתה קניה מושכלת. עם הדור החדש שגם פונה לרגש בעיצוב ובהתנהגות מקווה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה להגדיל את נתח השוק שלה.

עד עתה היתה היאריס קניה מושכלת, בדור הרביעי היא פונה גם לרגש

עד עתה היתה היאריס קניה מושכלת, בדור הרביעי היא פונה גם לרגשצילום: Toyota