מבחן דרכים – השקת BMW סדרה 1 דור 3

דלק מוטורס, יבואנית BMW ממשיכה בהצגת דגמים חדשים, והפעם משיקה את הדור השלישי של סדרה 1 כרטיס כניסה חדש לעולם היוקרה הנחשק של BMW

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/11/19 10:59 יב בחשון התשפ

מבחן דרכים – השקת BMW סדרה 1 דור 3
צילום: מוטי שטרן

בשנות התשעים הבינו יצרני היוקרה הגרמניים שרכב יוקרתי אינו בהכרח גדול. אאודי הציגה את ה-A3, מרצדס את ה-A Class ו- BMW את גרסת הקומפקט של סדרה 3 וב-2004 הציגה את סדרה 1 שהחליפה את גרסת הקומפקט של סדרה 3, בשנת 2011 הוצג הדור השני שלה.
ב-15 השנה נמכרו 1.3 מיליון יחידות של BMW סידרה 1 אשר נמכרו משני הדורות הראשונים,  ופופולאריות רבה במיוחד באירופה, ועכשיו משיקה BMW את דורו השלישי של הדגם, כדגם מרכזי בדור המוצרים החדש.
 

סדרה 1 של BMW, קומפקטית עם איכות של רכב יוקרה

סדרה 1 של BMW, קומפקטית עם איכות של רכב יוקרהצילום: מוטי שטרן


בדור השלישי, סדרה 1 עוברת מהנעה אחורית להנעה קדמית ומאמצת את ארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשה של BMW המשלבת את הנאת הנהיגה והמצוינות הדינמית המהוות סימן היכר של המותג יחד עם שיפור משמעותי במרחב הפנימי, בחווית הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובקישוריות.
סדרה 1 תשווק בשלב זה עם שתי יחידות הנעה העומדות בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקים:
118i
מנוע 1.5 ליטר 3 צילינדרים , TwinPower Turboבעל הספק של 140 כ"ס ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים מתקדמת Steptronic עם שבעה הילוכים והנעה קדמית המאפשרים לדגם ה-118i להאיץ מ-0 ל-100 בזריזות תוך 8.5 שניות, בעוד צריכת הדלק הממוצעת עומדת על נתון של 20 ק"מ לליטר.
M135i xDrive
מנוע 2 ליטר 4 צילינדרים, M TwinPower Turbo המספק 306 כ"ס עם מומנט מירבי של 45.9 קג"מ, תיבת הילוכים פלאנטרית Steptronic Sport בעלת שמונה הילוכים והנעה לכל הגלגלים המאפשרים לדגם ה- xDrive M135i  לזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד (4.7 שניות עם חבילת M Performance) בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. למרות נתוני ביצועים מרשימים אלה, צריכת הדלק המשולבת עומדת רק על 14.7 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 מגיעה רק ל-162 - 155 גרם לקילומטר, נתונים מצוינים אל מול נתוני הביצועים חסרי הפשרות.
כמו בדגמי BMW האחרונים, הפכה שבכת הכליות האופיינית של BMW לגדולה יותר ומשני צדדיה פנסים בעלי עיצוב זוויתי המעניקים למכונית מראה רענן וצעיר.
צדי המכונית ממשיכים בקווים שאפיינו את שני הדורות הקודמים עם קורה אחורית רחבה וקו חלונות נמוך בחלק הקדמי וגבוה בחלק האחורי. מאחור, פנסים אחוריים רחבים, המורכבים משני חלקים, בעלי מראה מודרני מאוד הודות למבנה הצר ולמראה הזוויתי המשוך לאחור שלהם. 
הדורות הקודמים הוצעו במרכב 3 ו-5 דלתות, אך בדור ה-3 תוצע סדרה 1 עם מרכב 5 דלתות בלבד. המעבר להנעה קדמית אפשר לשפר את המרחב הפנימי בתא הנוסעים ובתא המטען (בנפח 380 ליטר עם פתח גדול יותר) ולהפוך אותם לשימושיים יותר.
 

עיצוב חיצוני בעל מראה רענן וצעיר ורמת שימושיות גבוהה

עיצוב חיצוני בעל מראה רענן וצעיר ורמת שימושיות גבוההצילום: מוטי שטרן

תא הנוסעים, אשר לראשונה כולל אפשרות לגג פנוראמי מתאפיין מתאפיין בעיצוב מינימליסטי וחדשני מוכוון נהג, עם שימוש נרחב בדיפונים וגימורים חדשניים עם אפשרות לתאורת אווירה בעלת 6 צבעים היוצרת תאורה מרשימה בתא הנוסעים בסגנון המוכר מהסדרות הגבוהות של BMW.
מערך הפיקוד והשליטה מאפשר לנהג להשתמש במגוון שיטות הפעלה, בהתאם למצב ולהעדפה אישית. בנוסף ללחצנים הרגילים בקונסולה המרכזית ועל גלגל ההגה.רכיבי הבקרה האחרים מלפנים כוללים את בקר iDrive - ומעל הכול, את צג מגע בגודל 8.8 אינץ'. 
כאופציה, מוצע מערך BMW Live Cockpit Professional המתקדם ביותר של היצרן המבוסס על מערכת ההפעלה החדשה 7.0 של BMW, ה מפגיש את התצוגה הדיגיטלית במלואה ומערכת ההפעלה (כולל שני מסכי 10.25 אינץ') עם קישוריות מרבית ואפשרות להתאמה אישית. 
למערך ה Live Cockpit Professional- נוסף סייען אישי חכם שנחשף לראשונה ב-BMW סידרה 3. הסייען האישי החכם הוא מומחה BMW אמיתי והוא מכיר כמעט את כל התפקודים של המכונית. לאחר שמעירים את המערכת עם הפקודה "היי BMW", נהגים יכולים להפעיל את המכונית שלהם ולגשת לתפקודים שלה ולמידע פשוט על ידי דיבור.
 

עיצוב מינימליסטי מוכוון נהג, קישוריות מרבית וסייען אישי חכם

עיצוב מינימליסטי מוכוון נהג, קישוריות מרבית וסייען אישי חכםצילום: מוטי שטרן ויחצ יצרן

אבזור הבטיחות נכלל במערך Driving Assistant כולל התראת התנגשות והולכי רגל עם תפקוד בלימה בעיר, אשר גם מזהיר את הנהג לגבי נוכחות של רוכבי אופניים, התראה על רכב בשטח מת ותעבורה צולבת בנסיעה לאחור, מערכת התראת סטייה מנתיב עם החזרה אקטיבית לנתיב, הפועלת מ-70 ועד 210 קמ"ש, התראת התנגשות אחורית ועוד.
ניתן לקבל כאופציה בקרת שיוט אקטיבית הפועלת במהירויות של עד 160 קמ"ש.
סדרה 1  מעניקה סיוע לחניה בדמות חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמה אחורית ומערכת עזר לחניה אוטומטית. האחרון מאפשר חניה עם סיוע אוטומטי במקומות חניה במקביל או בניצב לכביש, וכן תמרון אוטומטי מתוך מקומות חניה במקביל. מערכת שחוגגת את הופעת הבכורה שלה בקבוצת המכוניות הקומפקטיות היוקרתיות היא Reversing Assistant, ששומר את תנועות ההיגוי עבור כל קטע דרך שהמכונית נסעה בו לפנים במהירות שאינה עולה על 36 קמ"ש. לאחר מכן, המערכת מסוגלת לנווט את הרכב בנסיעה לאחור – למרחק של עד 50 מטר במהירות של עד 9 קמ"ש – לאורך אותו נתיב בדיוק בו היא נסעה קודם לכן לפנים  (שימושי במיוחד כשנכנסים עם הרכב לסמטה צרה והרכב יודע להוציא את עצמו מהסמטה לבד).
BMW סדרה 1 תשווק בארבע רמות אבזור:
118i  Vibe (199,000 ₪) עם מערך בטיחות הכולל התראת שטח מת, תעבורה צולבת, תיקון סטייה מנתיב והתרעת התנגשות מאחור, חישוקי 17 אינץ', פנסי חזית, פנסים אחוריים ופנסי יום מסוג LED, חיישני חניה מלפנים ומאחור, קיפול מראות חשמלי, מערך קישוריות בשילוב מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', מערכת שמע Hi-Fi עם 10 רמקולים ותאורת אווירה.

118i M-Sport (199,000 ₪) כוללת בנוסף תוספות קוסמטיות חיצוניות ופנימיות.

118i Superior (239,000 ₪) כוללת גם חלון שמש פנוראמי, כניסה ונעילה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חבילת ה-Parking assistant עם מאפיין Reversing Assistant החדשני, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שמשות כהות וספוילר M אחורי.

M135i xDrive (370,000 ₪) מוסיפה לרשימה: חישוקי 18 אינץ', מערכת היגוי M, מערכת פליטה M, בלמי M, פקדי העברת הילוכים מההגה, מתלי M אדפטיביים, ומעל הכול, את מערךLive Cockpit Professional עם צג מגע מרכזי בגודל "10.25, מסך לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, ממשק ההפעלה החדש של BMW, מערכת ניווט מקורית, העוזר האישי "Hey BMW", Apple CarPlay ועוד.
תוספות אבזור אפשריות המוצעות בסדרה 1 החדשה לראשונה כוללות תצוגה עילית בצבע מלא ובגודל 9.2 אינץ' המאפשרת לנהג לצפות במידע מבלי להסיר את עיניו מהכביש, ריפודי עור בגוון אדום, פתיחת תא חשמלית עם אפשרות לפתיחה באמצעות הרגל, חישוקי 19 אנץ'במגוון עיצובים, מערכת שמע מבית Harman Kardon הכוללת 16 רמקולים ועוד.
מר ברק כהן מנהל מותג BMW בדלק מוטורס מעריך שכמה מאות רכבי BMW סדרה 1 יימכרו במהלך שנת 2020. 
כשיצאתי מההשקה באולם התצוגה המרהיב של BMW בתל אביב, התברר לי שקיימת גרסת כניסה עם סמל BMW הנחשק (כ-700 ₪ וגם אתם תהיו בעלים של BMW...)

מסתבר שסדרה 1 איננה ה- BMW הקטנה ביותר...

מסתבר שסדרה 1 איננה ה- BMW הקטנה ביותר...צילום: מוטי שטרן