ביקורת רכב - יונדאי איוניק

יונדאי איוניק הוא הרכב הנמכר ביותר ב-2018 עד עתה, מוטי שטרן יצא לבדוק מה גרם לכך וחזר לספר לכם מה המסקנות.

חדשות כיפה מוטי שטרן 22/04/18 10:58 ז באייר התשעח

ביקורת רכב - יונדאי איוניק
איוניק, צילום: מוטי שטרן

מכוניות היברידיות מכונות "מכוניות ירוקות" אך למרות זאת צבעם של הסמלים המעידים על ההנעה ההיברידית של המכוניות הירוקות - הוא כחול... יונדאי איוניק ההיברידית מעטורת גם היא בסמלים כחולים, אך נכון למועד כתיבת שורות אלה – הדגם ההיברידי המשווק בישראל הוא הכי פחות ירוק ממשפחת האיוניק הכוללת בנוסף גם גרסה היבירידית נטענת וגרסה חשמלית טהורה. למבחן התייצבה האיוניק בצבע כסוף כהה... התבלבלתם מכל הצבעים? לא נורא, בואו נמשיך.
האיוניק היא הרכב הראשון בו נהגתי, לאחר הקשת הקוד ולחצה על כפתור ה-Start אין תגובה מלבד צפצוף קל וחיווי בלוח המחוונים, לרגע חשבתי שהקשתי קוד שגוי בקודנית – עד שנזכרתי שזהו רכב היברידי... הנסיעה בחניון התת קרקעי עד העלייה מהחניון התבצעה בשקט מופתי על חשמל בלבד, לא רק יחידת ההנעה ההיברידית עתידנית באיוניק – גם היכולות האוטונומיות הגבוהות שלה מהווה היבט עתידני שלה.
האיוניק משווק בשתי רמות אבזור: פרימיום (135,900 ₪) הבסיסית וסופרים הבכירה (139,900 ₪), רמת האבזור של רכב המבחן היתה כמובן – סופרים.

רכב היברידי ירוק עם סממנים כחולים וצריכת דלק נמוכה

רכב היברידי ירוק עם סממנים כחולים וצריכת דלק נמוכהצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

טויוטה פריוס קבעה את העיצוב של רכב היברידי כבר לפני שני עשורים: גג משתפל לאחור וספויילר באמצע החלון האחורי – האיוניק שומרת על הכללים אך לא באדיקות, במיוחד בחזית, בה המאפיין הבולט הוא גריל טרפזי עשיר בכרום ומצדיו פנסי LED אנכיים. האלמנט הבולט בצד הרכב הוא הגג המשתפל לאחור. עיצוב החלק האחורי ספורטיבי בזכות הספויילר האחורי הממוקם באמצע החלון האחורי (ופוגע מאוד בראות לאחור, ובנוסף לכך – אין מגב אחורי, מזל שיש מלמת רוורס טובה).
אפשר לסכם ולומר שעיצוב האיוניק אינו זועק "אני רכב היברידי".

עיצוב חיצוני היברידי לייט עם מאפיינים ספורטיביים

עיצוב חיצוני היברידי לייט עם מאפיינים ספורטיבייםצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

גם העיצוב הפנימי אינו זועק "אני היברידי": ידית ההילוכים די סטנדרטית (האמת, גם תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד ולא רציפי כמו ברוב הרכבים ההיברידיים) וכך גם לוח השעונים, הסממן ההיברידי הבולט הוא המסגרת הכחולה של פתחי המזגן (שלא ניתנים לסגירה). אפרופו מזגן ורכב היברידי, ברכב היברידי דגש רב לצריכת דלק נמוכה, ולכן לבקרת האקלים, יש אופציה להפעלה לנהג בלבד...
המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים ועם בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ גם המרווח במושב האחורי טוב למעט מרווח הראש שנפגע מהגג המשתפל.
תא המטען גדול בנפח 550 ליטר, אך חבל שהכיסוי שלו לא נפתח עם החלון ויש לפתוח אותו בנפרד.
יונדאי הצטיינו תמיד באבזור נדיב והאיוניק שומרת על המסורת... כבר בגרסת הפרימיום גלגלי מגנזיום, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים אחוריים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, חיישני גשם ואורות, מערכת מולטימדיה Connected בהתקנה מקומית הכוללת WAZE ומצלמה אחורית, טעינה אלחוטית לטלפון, פתיחה והנעה ללא מפתח ועוד, גרסת הסופרים מוסיפה קיפול מראות חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי וכיוון חשמלי למושב הנהג.
האבזור הבטיחותי של האיוניק מרשים מאוד, כבר בגרסת הפרימיום יש בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, 7 כריות אוויר וציון 5 כוכבים במבחן EuroNCAP. בגרסת הסופרים מתווספים התראת שטח מת במראות ובקרת על תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

אבזור עשיר ותא נוסעים איכותי ומרווח למעט מרווח ראש מאחור

אבזור עשיר ותא נוסעים איכותי ומרווח למעט מרווח ראש מאחורצילום: מוטי שטרן

 

 

יוצאים לדרך

הנהיגה באיוניק היתה הפעם הראשונה בה התנסיתי בנהיגה ברכב היברידי, יש משהו ייחודי בנסיעה החרישית עם המנוע החשמלי, מין תחושה עתידנית במיוחד כשבקרת השיוט האדפטיבית בפעולה.
יחידת ההנעה של האיוניק כוללת מנוע בנזין בנפח 1,600 סמ"ק בעל הספק של 105 כ"ס ומנוע חשמלי בעל הספק של 43.5 כ"ס – ההספק המשולב שלהם הוא 141 כ"ס ומומנט משולב של 27 קג"מ. תיבת ההילוכים היא תיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.
נהגתי באיוניק כ- 500 ק"מ בעיר ומחוצה לה, בעיקר במצב רגיל, אך גם במצב ספורט והגעתי לצריכת דלק מרשימה של 20 ק"מ לליטר (כשמיכל הדלק היה מלא – טווח הנסיעה היה 939 ק"מ).
האיוניק תוכננה מראש כרכב היברידי והסוללה הכבדה ממוקמת לפני הסרן האחורי ותורמת ליציבות הרכב.
הנסיעה באיוניק שקטה גם כאשר מנוע הבנזין פועל והמעבר בין פעולת המנועים מורגש אך לא מציק.
הנסיעה באיוניק נוחה ונעימה, הראות מצויינת ובקרת השיוט האדפטיבית ותיקון הסטייה מנתיב הופכים אותה לכמעט אוטונומית.
מעבר למצב ספורט לא הופך אותה לספורטיבית משנה את תצוגת לוח השעונים, מחדד קצת את פעולת המנוע ומקדים את העברת ההילוכים ובסך הכל היא הופכת לזריזה יותר.
הייתי בטוח שרכב היברידי יהיה מכונה יעילה למעבר בין שתי נקודות ושמחתי לגלות שהאיוניק איננה רק יעילה אלא גם נעימה ואפילו קצת מהנה...

איוניק

איוניקצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

האיוניק (ביחד עם בת דודתה – קיה נירו) מצטרפת לאוריס ומציעה רכב משפחתי היברידי במחיר הגבוה רק בכמה אלפי שקלים ממכונית משפחתית רגילה. האיוניק מצטיינת באבזור בטיחות ונוחות גבוה כבר ברמה הבסיסית, תא נוסעים מרווח (למעט מרווח הראש במושב האחורי) ונעים ובעיקר צריכת דלק נמוכה בחיים האמיתיים, בזכותם הפכה לנמכרת ביותר עד כה ב- 2018.
האיוניק אינה חפה מחסרונות: אין מגב אחורי והספויילר מפריע לראות מאחור וכמו כל הרכבים ההיברידיים – נושא הקרינה מהסוללה לא ברור.
למוניטין האמינות הגבוה של יונדאי מתווספת אחריות מורחבת של 5 שנים או 100,000 ק"מ ו-7 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.
אם אתם נוסעים הרבה או עומדים לקבל רכב מהעבודה – כדאי לכם לבדוק את האיוניק, היא תחסוך לכם בעלויות הדלק או 500 ₪ בשווי השימוש.
 

 

לכל הטורים של מוטי!