עשרות שנים אחרי התרגיל לנאצים - זה היהודי שהפך לאיש העשיר בשוויץ

היורש היהודי של המותג "שאנל" הפך לאדם העשיר ביותר בשוויץ עם הון של עשרות מליארדי דולרים בעקבות עלייה מסיבית של רכישת מוצרי יוקרה בשנים האחרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 12:33 יג בכסלו התשפד

עשרות שנים אחרי התרגיל לנאצים - זה היהודי שהפך לאיש העשיר בשוויץ
בנק שוויצרי, צילום: shutterstock

ז'ראר ורטהיימר, איש עסקים יהודי בן ה-73, הפך לתושב העשיר ביותר בשוויץ. ורטהיימר הוא יורשה של ענקית האופנה שאנל והונו מוערך ב-47.6 מיליארד דולר, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. אלן, אחיו הבכור של ז'ראר המתגורר בניו יורק, מנהל-שותף יחד איתו והונו מוערך במעל 47 מיליארד דולר.

שאנל

שאנל, צילום: shutterstock

המותג "שאנל" שבבעלות האחים הכניס בשנה האחרונה 17.2 מליארד דולר, מספר שיא במותג בעקבות עלייה בעולם של רכישת מוצרי יוקרה. הנסיקה של המותג העלתה את השווי של ורטהיימר והפכה אותו לאיש העשיר בשוויץ. למליארדר יש נכסים רבים נוספים, ביניהם סוסי מירוץ ושלושה כרמים בצרפת ובקליפורניה.

המותג עבר מבעלות נאצית - ליהודית

בשנת 1924 מעצבת האופנה קוקו שאנל מכרה 70 אחוזים מהחברה לסבו של ורטהיימר, פייר, בתמורה לעזרה במכירת והפצת הבושם שלה "שאנל מספר 5". שאנל, שהייתה נאצית, ניסתה במהלך מלחמת העולם השנייה לעתור לנאצים כדי שיקחו את החברה מידי "היהודים" ויחזירו אותה לידיה. פייר צפה את המהלך מראש ומכר את אחוזי החברה לאיש עסקים נוצרי- צרפתי בשם פליקס אמיוט, כך שלא היה בסיס לטענתה של שאנל. בסיום המלחמה פייר קנה בחזרה את החברה, והפך אותה לחברה בבעלות יהודית.