מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות המלחמה - ירידה של 33% בהוצאות האשראי בישראל

מנתוני חברת שב"א, עולה כי ב-5 הימים הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל" חלה ירידה של 33% בהיקף ההוצאות של הציבור הישראליץ עם זאת, בארבעה ענפים במשק חלה עליה בהוצאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 16:27 כז בתשרי התשפד

בעקבות המלחמה - ירידה של 33% בהוצאות האשראי בישראל
רוכשים מזון במלחמה, צילום: Michael Giladi/Flash90

היום השישי למלחמת חרבות ברזל: מאז פרצה מתקפת הפתע של החמאס אלפי רקטות נורו לעבר ישראל ואזעקות הופעלו בצפון, בדרום ובגוש דן. עקב המלחמה אזרחים רבים מעדיפים להסתגר בבתיהם בימים אלו והתוצאות ניכרות גם בהוצאות האשראי.

ירידה של 33% בהיקף הוצאות האשראי

בדו"ח שפירסמה היום (ה') חברת שב"א המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי, עולה כי ב-5 הימים הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל" חלה ירידה של 33% בהיקף ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי השבוע, בימים שבת עד רביעי לעומת הסכום הממוצע שהישראלים הוציאו בימים אלו מאז חודש יוני 2023.

בין הימים, שבת עד רביעי (7-11 באוקטובר 2023) היקף ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי הגיע ללמעלה מ-4.424 מיליארד ש"ח, לעומת סכום ממוצע של למעלה מ-6.592 מיליארד ש"ח בימים ראשון עד רביעי שהוציא הציבור הישראלי מאז תחילת חודש יוני 2023.

הענפים בהם חלה עלייה בהוצאות: תעופה מזון וציוד לחיות

עוד עולה מנתוני חברת שבא כי רק בארבעה ענפים במשק חלה עליה בהוצאות לעומת סכום הרכישות הממוצע בהם בימים ראשון עד רביעי בתקופה האחרונה. מדובר על עלייה בהוצאות בענף התעופה (84%), רשתות המזון (69%), חנויות ציוד לחיות (23%) ורשתות פארמה ובתי מרקחת (4%).

חנות מזון במהלך המלחמה

חנות מזון במהלך המלחמה צילום: Michael Giladi/Flash90

הענפים בהם נרשמה ירידה חדה בהוצאות: ביגוד, ספרים ובידור

ענפים בולטים בהם נרשמו ירידות חדות בהיקף ההוצאות בהשוואה לממוצע הן ביגוד והנעלה (80% ירידה), חשמל ואלקטרוניקה (-47%), חנויות ספרים וצעצועים (-64) בידור ופנאי (-73%), מסעדות ובתי קפה (-60%).