מהו ניסור בטון וכמה זה עולה?

ניסור בטון מבוצע באמצעות מסור חשמלי ייעודי אשר על הדיסק שלו מורכבת תערובת יהלום סינטטי, או אבקת יהלום ומחירו משתנה בהתאם לגודל הפרויקט ובהתאם למורכבות העבודה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/02/23 13:34 יז בשבט התשפג

מהו ניסור בטון וכמה זה עולה?
צילום: shutterstock

מעל 70% מהבית בארץ בנוי מבטון, היתר בנויים מעץ וחומרים שונים הקשורים בבנייה קלה. הסיבה לכך שבטון הוא חומר הגלם השימושי ביותר היא מכיוון שמדובר על חומר גלם איתן שיכול לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. מנגד, מה קורה כאשר אנחנו צריכים לקדוח בבטון? מכיוון שמדובר על חומר גלם חזק, כאשר אנחנו נרצה לקדוח או לנסר בטון יש דרכים מסוימות לבצע את העבודה. היום ניגע בניסור בטון, מחירים ומתי יש צורך בכך.

מהו ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תהליך המתבצע על ידי קבלן ניסור בטון – חברת בטון קאט . ניסור בטון מבוצע באמצעות מסור חשמלי ייעודי אשר על הדיסק שלו מורכבת תערובת יהלום סינטטי, או אבקת יהלום. אנחנו בוחרים דווקא ביהלום לביצוע החיתוך מכיוון שמדובר על חומר גלם עמיד והחזק ביותר בטבע - הוא החומר היחיד שיכול לבצע את העבודה ברמת דיוק גבוהה ומבלי לפגוע בחומר הגלם. בעבר מה שהיו עושים הוא לשבור את הקיר באופן שרירותי באמצעות פטיש 5 ק"ג, החשש היה בנוגע לפגיעה בתשתיות וכמו כן, פגיעה אסתטית בקיר - תמיד ההבדל יהיה גלוי לעין אם נעשה בצורה אגרסיבית. 

לכן, החיפוש אחרי פתרון הוביל לניסור וקידוח באמצעות יהלום. לביצוע עבודות קידוח וניסור נדרש בעל מקצוע מנוסה. מכיוון שמדובר על מלאכה מסוכנת, ניתן לבצע אותה באמצעות שלט רחוק לאחר שהרכבנו את המסור במקום הייעודי. רק בעל מקצוע מורשה כשיר לביצוע עבודות בטון מסוג זה. המחיר של ניסור בטון משתנה בהתאם לגודל הפרויקט ובהתאם למורכבות העבודה. 

מחירון ניסור בטון:

צילום: חברת בטון קאט

כפי שאתם רואים, ככל שהיקף העבודה רחב יותר כך המחיר למטר יהיה נמוך יותר. חשוב לבדוק האם בעל המקצוע עובד עם כל היקפי העבודה. ישנם בעלי מקצוע שלא מבצעים עבודות ניסור מעל עובי של 40 ס"מ בטון. בנוסף, המחיר יכול להיות מושפע מתנאי העבודה, אם ישנן תשתיות באזור הניסור או כל חוסר גישה למקום, המחיר צפוי לעלות.

מתי אנחנו צריכים ניסור בטון?

יש להבדיל בין ניסור בטון ובין קידוח בטון. ניסור בטון משמש אותנו כאשר אנחנו רוצים פתח נוסף בחלל הבית, כאשר אנחנו רוצים לבנות תשתית לצינורות ניקוז, חשמל, מים וגז או כל סיבה אחרת שבגללה אנחנו רוצים להרוס קיר בטון או עמוד בטון. ניסור בטון ביהלום הוא מדויק ולכן, הפגיעה אינה כוללת בכל המבנה אלא בצורה נקודתית. מצד שני, קידוח בטון הוא יותר נקודתי ונמדד לפי יחידת מידה צול. קידוח בטון הוא בשביל ביצוע מלאכות מינוריות, כדי להעביר כבלים או צינורות כלשהן. 

כאשר אתם בוחרים בעל מקצוע, עליכם לוודא תחילה שהוא כשיר על פי התקנות הכתובות בחוק לעסוק בתחום הזה. ענף הבנייה לצערנו לא מפוקח כמו שצריך, ולכן הבדיקה חייבת להיות חכמה. בחנו מהו ניסיון בעל המקצוע, בקשו לראות עבודות קודמות ורק לבסוף בקשו הצעת מחיר.

צריכים לקדוח או לנסר קיר בטון – לחצו כאן