4 דרכים למימון רכב חדש

רוצים לקנות רכב חדש למשפחה אבל לא רוצים להתפתות למה שהפרסומות מספרות לכם? אלה ארבע הדרכים הכי טובות למימון ההוצאה, כשכל אחד יכול למצוא את הדרך שמתאימה ונכונה לו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/03/22 16:16 יא באדר ב'

4 דרכים למימון רכב חדש
קונים רכב חדש? כך תממנו את ההוצאה, צילום: שאטרסטוק

אם תכתבו במנוע החיפוש גוגל (ולמעשה, גם בכל מנוע חיפוש אחר) "מימון רכב חדש" אתם עתידים להיחשף למגוון רחב של מודעות מזמינות, אשר מציעות לכם מימון של לא פחות מ-100 אחוז מהעלויות.

אז כמובן, שלמהר ולהתפתות לאחת מאותן המודעות, מבלי להתעמק בפרטים, זאת פעולה אשר יכולה בסופו של דבר "לעלות לכם ביוקר".

יחד עם זאת, גם אם אין ברשותכם את סכום הכסף ההתחלתי הנדרש לרכישת הרכב החדש המבוקש, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לוותר על הרכישה או לחכות חודשים ארוכים ואפילו שנים, עד שיתאפשר לכם לעשות את הצעד הזה.

מה אתם כן יכולים לעשות? להלן הפתרונות:

מימון בנקאי

אחת הדרכים להשיג מימון לרכישת רכב חדש, עוברת בביקור או בשיחה עם הבנק. יש לא מעט בנקים אשר מציעים הלוואות לצורך מימון רכב – כאשר, ברוב המקרים גם התנאים לקבלת המימון הינם נוחים.
יש לקחת בחשבון, שקיימים מקרים בהם הבנק יציב דרישה לשעבד את הרכב, לצורך ערבות החזרת תשלומי ההלוואה – במרבית המקרים, לא יהיה צורך בכך. חשוב לציין שהחיסרון המרכזי של שיטת מימון זה נובע מהעובדה שההלוואה יכולה לפגוע במסגרת האשראי שלכם בבנק.

מימון חוץ בנקאי

דרך נוספת למימון רכב חדש, עוברת בקבלת הלוואה מאחד מאותם מוסדות פיננסיים אשר מוגדרים כ"חוץ בנקאיים". על גופים אלו נמנים בין היתר: חברות ביטוח, חברות האשראי וגופים נוספים אשר מציעים הלוואות למטרות שונות ובין היתר, לצורך מימון רכב. כמובן, שאם התקבלה החלטה לבחור באפשרות הזאת, ההמלצה היא לבדוק את רמת האמינות של אותו הגוף ולשים דגש משמעותי על תנאי ההלוואה – יכול להיות שהרצון לרכישת רכב חדש בוער בכם, אבל, אם תנאי ההלוואה לא יהיו טובים, כדאי לחפש דרך אחרת למימון. 

מימון באמצעות חברות המימון הישיר

גם חברות המימון הישיר, מאפשרות במקרים רבים לקבל מימון לרכב חדש. יש לקחת בחשבון, שברוב המקרים, התנאים אותם היא יציעו יהיו פחות טובים מאלו המוצעים בבנקים – לכן, ככלל, ההמלצה היא לבחון בצורה מעמיקה את כל האלטרנטיבות המוצעות ולקבל בסופו של דבר החלטה מושכלת ונבונה.
ברוב המקרים, חברות המימון יבקשו לשעבד את הרכב כתנאי לקבלת המימון. יחד עם זאת, לדרך מימון זאת יש גם יתרונות – ההלוואה לא תפגע במסגרת האשראי בבנק ובנוסף, יהיו מקרים בהם גם אנשים אשר קיבלו סירוב מהבנק, יוכלו לקבל "אור ירוק" מאותן החברות. 

מימון דרך חברות הליסינג או יבואני הרכב

לא מעט יבואני רכב וחברות ליסינג אשר מוכרות רכבים חדשים, מציעים ללקוחות שלהם את האפשרות ליהנות מסיוע במימון לרכישת רכב. היתרון של דרך מימון זו, טמון בעובדה שלחברות אלו יש אינטרס שהלקוח יקנה את הרכב דרכן ולכן, במקרים רבים הם יציעו תנאי מימון גמישים ומותאמי צרכים – ובנוסף, גם קשת של שירותים נלווים.

לסיכום, אלו הן רק חלק משיטות המימון (הרבות והמגוונות) אשר יאפשרו לכם לרכוש רכב חדש - כאשר, לכל אחת מהשיטות הללו, יש את היתרונות והחסרונות שלה. ככלל, הדרך האופטימאלית לקנות רכב חדש, היא פשוט לחסוך את מלוא סכום הכסף הנדרש לצורך השגת המטרה.

יחד עם זאת, אם קיבלתם החלטה להשתמש באחת מאותן שיטות מימון, חשוב שתבחרו את השיטה ואת הגוף הממן בקפידה, יש לשים דגש על מלוא הצרכים והדרישות שלכם מאותה ההלוואה וכמובן, להתעמק בפרטי ההלוואה – במידה ויש לכם קושי להבין את התנאים, תוכלו להיוועץ באיש מקצוע, על מנת לוודא, שתדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים.