7 יתרונות של תה ירוק

החורף הגיע ואתו שתיית משקאות חמים כמו חליטות תה. אבל מה בכלל היתרונות במשקה זה? תתפלאו אבל הוא יכול לשנות לכם את החיים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/12/21 11:19 ט בטבת התשפב

7 יתרונות של תה ירוק
צילום: pexels

שוב חוזרת העונה הקרה, הטמפרטורות בחוץ יורדות, הפיג'מות המחממות נשלפות ואתם והגרביים מפתחים סיפור אהבה חורפי. כשהחורף מגיע, אנחנו מנסים לחמם את גופנו במגוון דרכים, להתכרבל בשמיכות נעימות וגם לחזק את מערכת החיסון שלנו. אך האם ידעתם שמבין שלל הדרכים הקיימות לחזק אותה, אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שתיית תה? אם אתם טיפוסים של חליטת צמחים דעו כי בורכתם! תה הוא אחד המשקאות הבריאים ביותר שיש, ותה ירוק הוא הבריא שבהם. מה הופך אותו למיוחד כל כך ואיך הוא תורם לבריאות גופנו? לפניכם כמה יתרונות מובהקים של הירוק-הירוק הזה.

ה-DNA של התה הירוק

מה יש בתה הירוק, שהופך אותו לבריא כל כך? רגע לפני שנקפוץ ליתרונות, הינה כמה מרכיבים שלו שכדאי לכם להכיר:

  • צמח התה הירוק מכיל מגוון תרכובות בריאות שהופכות אותו למזון על
  • הצמח עשיר בפוליפנולים, שהן תרכובות טבעיות בעלות יתרונות בריאותיים (דוגמת הפחתת דלקות)
  • תה ירוק מכיל קטצ'ין, הנחשב לנוגד חמצון טבעי המסייע במניעת נזק לתאים ומספק שלל יתרונות בריאותיים נוספים
  • החומרים הטבעיים בתה ידועים כקשורים להפחתה של היווצרות רדיקלים חופשיים בגוף, הגנה על תאי הגוף ובסופו של דבר – הם ממלאים תפקיד חשוב בהזדקנות העור ובמאבק בשלל מחלות.

1. שופע נוגדי חמצון

תה ירוק מכילים שפע של נוגדי חמצון הקשורים להפחתת דלקות בגוף. נוגדי החמצון הללו מגנים על התאים מפני נזקים נוספים, העלולים להוביל למחלות כרוניות שאנחנו מאוד לא רוצים לשלב אותם בשגרת החורף הקרובה שלנו.

2. מייצר אפקט מרגיע אך עירני

כן, אנחנו יודעים שמדובר בפרדוקס – איך אפקט יכול להיות גם מרגיע וגם לעורר? הודות לקפאין שמכיל התה הירוק וחומצת אמינו בשם L-theanine, הגוף שלנו נהנה משילוב בין רוגע מבורך, זאת לצד העלאת הביצועים הקוגניטיביים שלנו, זיכרון העבודה והעוררות המוחית.

3. תומך במערכת החיסון

הזכרנו קודם את נוגדי החמצון – אך לא סיימנו להלל ולשבח אותם. נוגדי החמצון מצוידים גם בהשפעות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי ויראליות, כולם ידועים כתומכים במערכת החיסון ומחזקים אותה.

4. איזון רמות הסוכר בדם

לא ברור מה בתה הירוק גורם לכך, אך נמצא כי יש קשר בין שתיית תה ירוק באופן קבוע לרמת סוכר נמוכה יותר, כמו גם לרמת הרגישות לאינסולין. מסתבר כי, שתיית תה ירוק מסייעת להפחית את רמות הסוכר בדם בצום.

5. צפיפות עצם גבוהה

מפתיע, אבל אנחנו שבים אל זרועותיהם של נוגדי החמצון: הפעם בהקשר של איבוד עצם. מרכיב הנקרא פוליפנולים (תרכובת בעלת תכונות של נוגד חמצון) המצוי בתה, נקשר עם הפחתת הסיכון לשברים והגנה מפני איבוד עצם. נמצא כי יש קשר בין מזונות עשירים בפוליפנולים לבין אוסטיאופורוזיס. עוד נמצא כי צריכת מזונות אלה משפיעה על צפיפות המינרלים בעצם בכך שהיא מונעת את הנזק שנגרם לתאי העצם, כמו גם מפחיתה דלקות. בסופו של דבר, נוגדי החמצון הללו תומכים בבניית העצם.

6. מאיץ את חילוף החומרים

בתה הירוק יש רכיב הנקרא EGCG, הקשור לשריפת שומנים בגוף. נמצא כי מרכיב זה מגביר את קצב חילוף החומרים ומאיץ את קצב שריפת השומנים, והוא קשור גם לירידה בתיאבון.

7. מאבק באלרגיות

הכירו את הקוורטיצין, רכיב היפו-אלרגני המצוי בתה הירוק. כשהוא מצוי בגופנו ברמות גבוהות יותר, מסוגל הקוורטיצין לעכב את שחרור ההיסטמין, מעין תרכובת אורגנית המשתחררת בגוף בעת תגובה אלרגנית.