למה מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים?

נפגעת בתאונת דרכים? מומלץ מאד לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא ומנוסה בתחום. הכתבה שלפניכם שופכת אור על הנושא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/10/21 15:48 יח בחשון התשפב

למה מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים?
צילום: freepik

ככל שחלילה נפגעת בתאונת דרכים, מומלץ מאד לפנות בהקדם האפשרי ל- עורך דין תאונת דרכים בקי ומנוסה בדיני תאונות דרכים, על מנת לקבל הסבר אודות הזכויות והפיצויים הכספיים שמגיעים לך במקרה כזה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים וכיצד ניתן לממש את הזכויות באופן מירבי ובהקדם האפשרי. 

באופן כללי, חשוב להבין ש(כמעט) כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב התאונה וזאת לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ("הפלת"ד"). 

חשוב להבין כי חוק הפלת"ד הינו חוק חריג במסגרת דיני הנזיקין, הואיל והוא מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת ועל פיו כל מי שנפגע בתאונה זכאי לקבלת פיצויים וזאת ללא כל קשר לשאלה מי אחראי ואשם בגרימת תאונות הדרכים, ואף אם הוא עצמו גרם לה, ולרבות במקרה של תאונה עצמית (והכל בכפוף לחריגי החוק). זאת, בשונה מהגשת תביעת פיצויים רגילה לפי דיני הנזיקין, שמצריכה את הוכחת אשמו של הנתבע.

 

במקביל לחוק הפלת"ד, פקודת רכב מנועי [נוסח חדש], תש”ל – 1970 מחייבת את ציבור הנהגים לרכוש פוליסת ביטוח חובה, וזאת כדי לממן את תשלום הפיצויים לפי חוק הפלת"ד. במידה ולנהג לא היה ביטוח חובה בתוקף במועד התאונה, או במקרה שבו הוא אינו ידוע (כמו בתאונת פגע וברח), או במקרה שבו חברת הביטוח הפכה לחדלת פרעון, ישולמו הפיצויים מכספי תאגיד קרנית, שהוקם אף הוא מכח החוק. 


 

מהי תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד

 

חוק הפלת"ד מגדיר את המונח "תאונת דרכים" באופן רחב בהרבה מעבר למה שמקובל לחשוב. 

 

הרישא של סעיף 1 לחוק קובע כי תאונת דרכים הינה "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. הפסיקה פירשה נוסח זה באופן רחב למדי, ואם לא די בכך, הסעיף עצמו מוסיף וקובע שגם מקרים שבהם הרכב התפוצץ או נפגע בעת שחנה במקום שאסור לחנות בו ייחשבו כתאונת דרכים לפי החוק. מנגד החוק מחריג מתחולתו מקרים שבהם התאונה נגרמה בכוונה. 

 

המסקנה הנובעת מהאמור לעיל, איפוא, הינה שיש לבחון את נסיבותיו של כל מקרה לגופו על מנת לקבוע האם הוא מהווה בגדר תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד או לאו. 


 

את מי תובעים לפי חוק הפלת"ד

 

הקביעה את מי ניתן לתבוע לפי חוק הפלת"ד תיעשה לפי זהות הנפגע:

 

1. נפגע תאונת הדרכים הוא הנהג. נהג שנפגע בתאונת דרכים זכאי לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שלו, ללא קשר לשאלת האחריות לגרימת התאונה כאמור, אך זאת בתנאי שיש לו פוליסת ביטוח חובה בתוקף.  אם אין לו פוליסה כזו, הוא יצטרך לתבוע את נהג הרכב האחר שהיה מעורב בתאונה, ככל שהיה כזה, ולהוכיח את אשמתו לגרימת התאונה לפי פקודת הנזיקין. 

 

2. נפגע תאונות דרכים הוא נוסע. נוסע שנפגע בתאונת דרכים זכאי לתבוע את חברת הביטוח ביטחה את הרכב שבו הוא נסע, וזאת גם אם בתאונה היו מעורבים כלי רכב אחרים שהיו אשמים בגרימת התאונה. אם בתאונה היו מעורבים מספר כלי רכב, כל נוסע זכאי לתבוע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו הוא נסע. אם לרכב שבו הוא נסע לא היה ביטוח חובה, הנוסע יהיה זכאי להגיש תביעה כנגד תאגיד קרנית. 

 

3. נפגע תאונת הדרכים הוא הולך רגל. הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו. אם אין ביטוח חובה לרכב הפוגע, או אם פרטי הנהג הפוגע איננו ידוע (כמו בתאונת פגע וברח), הולך הרגל יהיה זכאי להגיש תביעה כנגד תאגיד קרנית ("קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים")


 

מהם הפיצויים שניתן לקבל לפי חוק הפלת"ד

 

במסגרת תביעת הפיצויים לפי חוק הפלת"ד, ניתן לתבוע פיצויים בגין כל ראשי הנזק שניתן לתבוע בגין נזקי גוף בתביעות נזיקין, וזאת להבדיל מנזקי רכוש (ניתן לקבל פיצוי בגין נזקי רכוש רק במידה ויש לך פוליסת ביטוח מקיף, וכן על ידי הגשת תביעת פיצויים לפי דיני הנזיקין כנגד מי שגרם לתאונה לדעתך, אם כי בכפוף להוכחת אשמו בגרימת התאונה). 

 

במסגרת נזקי הגוף בתאונות דרכים, ניתן לתבוע פיצויים הן בגין הפגיעות הפיזיות שנגרמו עקב התאונה והן בגין הפגיעות הנפשיות שנגרמו בגינה, וזאת ללא שאלת האשמה בתאונת הדרכים. הווה אמר, גם אם תאונת הדרכים הייתה באשמתכם תהיו זכאים לקבלת פיצוי כספי וזאת על פי חוק הפלת"ד.

 

מקובל לחלק את נזקי הגוף לשני סוגים: נזקים ממוניים ונזקים לא ממוניים. 

 

נזקים ממוניים כוללים נזקים כספיים שונים שניתן לחשב אריתמטית, כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, עזרת צד ג' וסיעוד, הוצאות ניידות, הוצאות התאמת הבית, ועוד. בנוסף, ניתן לחלק את הנזקים הממוניים לשתי תקופות, לעבר ולעתיד. נזקי העבר מתייחסים לנזקים שכבר התרחשו בפועל ממועד התאונה ועד למועד מתן פסק הדין. נזקי העתיד מתרחשים לנזקים הכספיים שייגרמו בעתיד, מלאחר מועד מתן פסק הדין. 

 

הנזקים הלא ממוניים כוללים נזקים שלא ניתן לחשב אותם אריתמטית, כגון כאב וסבל, עוגמת נפש, אובדן הנאות החיים, חרדות, טראומות נפשיות, ועוד.  

 

עם זאת, יש לשים לב שבעוד שסכום הפיצויים שניתן לתבוע בתביעת נזיקין רגילה אינו מוגבל לגובה מסוים (אם כי הוא מצריך את הוכחת אשמו של הנתבע, כאמור), אזי סכום הפיצויים שניתן לתבוע לפי חוק הפלת"ד (שכאמור אינו מצריך את הוכחת האשם כלל) מוגבל עד לסכום מסויים. שכן, לפי סעיף 4 לחוק, סכום הפיצוי בגין כאב וסבל (שמתעדכן לפי המדד) מוגבל כיום לסך של כ-180,000 ₪ ואילו שכר הבסיס שלפיו מחושב הפיצוי בגין הפסדי שכר מוגבל לסך שילוש השכר הממוצע של עובד במשק.

 

 

מה חשוב לעשות לאחר תאונת דרכים

 

ככל שחלילה נפגעת בתאונת דרכים, אזי מומלץ - ככל שמצבך הפיזי מאפשר זאת כמובן – להחליף פרטים עם שאר האנשים שמעורבים בתאונה, ולרבות נהגים אחרים, הולכי רגל, וכל מי שהיה עד לתאונה. 

 

בנוסף, יש לדווח על התאונה למשטרה, לחברת הביטוח, ולפנות כאמור לעיל לעו"ד שבקי ומנוסה בדיני תאונות הדרכים כדי לבדוק כיצד באפשרותך למצות את זכויותייך לקבלת הפיצויים באופן מירבי ומיטבי.  עורך דין תאונת אופנוע בקי ומנוסה יוכל לעמוד על זכויותייך ובין היתר לנהל את המגעים מול חברת הביטוח, שכידוע לא בדיוק ששות לשלם פיצויים אלא נוטות לא פעם להערים קשיים בעניין זה.   


 

 

אריאלה גפן  - משרד עורכי דין תאונות דרכים

 

משרד עורכי הדין אריאלה גפן הינו משרד נזיקין בין המובילים בישראל ובעל ניסיון רב והצלחות מוכחות בתחום תאונות הדרכים בארץ ומשמש כאות ומופת להצלחה מקצועית בעולם המשפט הישראלי. משרד עורכי אריאלה גפן התמודד בהצלחה רבה בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים ביותר כנגד חברות הביטוח הגדולות והחזקות בישראל ולזכותו ניצחונות לא מבוטלים כנגד משרדי עורכי דין המייצגים את חברות הביטוח מהשורה הראשונה.

 

עורכת הדין אריאלה גפן  בעלת ניסיון משפטי של מעל ל-20 שנה, במהלכן רכשה עורכת הדין נסיון רב בתחום דיני הנזיקין על כל רבדיו כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות אופנוע.

 

חשוב לציין, כי בעברה ייצגה עורכת הדין אריאלה גפן את חברות הביטוח הגדולות בישראל ואף את משרדי עורכי הדין המובילים והחזקים בישראל בתחום תאונות הדרכים, כיום המשרד בראשותה של עורכת הדין אריאלה גפן מייצג רק תובעים כאשר הידע המקצועי הייחודי והמומחיות שרכשה בחברות הביטוח ממונף לטובת לקוחות המשרד בתביעות תאונות דרכים ונזקי גוף.

 

המשרד חרט על דיגלו להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיות וכן עדכון שוטף בחקיקה ופסיקת בתי המשפט בתחום הנזיקין.

 

לזכות המשרד פסקי דין משמעותיים, הישגים מרשימים והשגת פיצויים בשווי של מליוני ש”ח לנפגעי גוף עם שיעורי הצלחה מרשימים בהגעה להסדרי פשרה ופסקי דין לטובת לקוחותינו

 

ההתמחות של עו"ד אריאלה גפן בתביעות תאונות דרכים מאפשרת לה לנהל תיקי תאונות דרכים גדולים, קשים ומורכבים ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד ונכון מעורך דין תאונות דרכים או עורך דין נזיקין מומלץ השאירו פרטים או התקשרו וניצור קשר בהקדם האפשרי.

 

יודגש, משרד עורכי דין אריאלה גפן פועל על פי החוק, מכאן שכר הטרחה בתביעות תאונות דרכים הינו מבוסס הצלחה ובאחוזים מהפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח, כך שאין צורך בהשקעה של אלפי שקלים על מנת להגיש תביעת תאונת דרכים, ושכר הטרחה אינו מהווה שיקול להגשת התביעה. 

 

לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות אתם מוזמנים להתקשר – טלפון\וואטסאפ: 0733-752-766 או באתר https://gefen-law.com