רעיונות לפעילות עם הילדים בחופשים

חופש גדול, חגים ולאחרונה, לצערנו אנחנו נאלצים להתמודד גם עם חופשים "כפויים" נוספים הלוא הם הסגרים, מצריכים מאיתנו, ההורים, להשקיע לא מעט זמן ומחשבה בכל מה שקשור לנושא של פעילויות ועיסוקים עבור הילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/21 12:57 ג בתשרי התשפב

רעיונות לפעילות עם הילדים בחופשים
כך תהיו יצירתיים בפעילויות עם הילדים, צילום: Unsplash

פעילויות לילדים יכולות להתקיים מחוץ לבית – וכאשר, יש אפשרות כלכלית הן יכולות לכלול ביקור באטרקציות ובאירועי תרבות לילדים. אך חשוב לציין, שגם אם אתם נמצאים בבית (בין אם מדובר בתוצר של בחירה חופשית ובין אם לא, יש לא מעט פעילויות אותן תוכלו לעשות עם הילדים).
בכל מקרה, בשביל לנסות להקל עליכם להנעים את זמנם של הילדים, ריכזנו עבורכם שורה של פעילויות אופציונאליות: 

להכין ביחד משחקים

אז כן, אתם יכולים לשחק עם הילדים במשחקים "קנויים" לדוגמא, משחק זיכרון או לוטו – מדובר בפעילות שהיא גם נחמדה ומהנה וגם כזאת שתעסיק את הילדים – אבל, לדקות בודדות בלבד.
לעומת זאת, במקום לשחק איתם באותם משחקי קופסא מוכנים, באפשרותכם להכין איתם ביחד את המשחקים – מה שיבטיח לכם עיסוק לפרק זמן ארוך יותר ויטמון בחובו פעילות חווייתית, מהנה ועם ערכים מוספים.

הכנה של משחקים לא חייבת להיות פרויקט – כל מה שצריך זה קרטונים, צבעים ומדבקות – ובצורה פשוטה יחסית ניתן ליצור זוגות של כרטיסים זהים (במקרה של משחק הזיכרון) או לוח המחולק לריבועים עם ציורים (או מדבקות) וכרטיסים זהים.

משחקי תיאטרון

משחקי תיאטרון/ דרמה מפתחים את הדמיון, מהנים ובכוחם לגבש את כל בני המשפחה.
אחת מהפעילויות שאפשר לעשות עם ילדים ובשיתוף ההורים (וכמובן, גם הסבים והדודים אם הם מעוניינים) זה הצגה. ניתן להתחיל בכתיבה משותפת של מחזה מקורי או להשתמש במחזה או סיפור קיים. אפשרות נוספת היא כמובן, לאלתר תוך כדי תנועה ורק לקבוע את התפקידים של כל אחד מהמשתתפים. ניתן למצוא תלבושות מתאימות בבית (נסיכה לדוגמא, יכולה ללבוש את שמלת השבת היפה שלה וגיבור על, יכול להיכנס לתחפושת מפורים שעבר). אפשר לבחור ולהישאר בדמויות לאורך כל אותו יום או רק למטרת ההצגה – הכול תלוי בסבלנות ובבחירות אותם תעשו. 

חפשו את המטמון

ובכן, חפש את המטמון זה משחק שאין בו באמת גבול לדמיון. דבר ראשון שכדאי להחליט זה אם לשחק את המשחק בבית, או אולי גם לצאת החוצה – לגינה או לחצר המשותפת של הבניין. בשלב הבא, כדאי לחשוב מה אתם רוצים להחביא והיכן – רצוי שזאת תהיה מתנה נחמדה. עכשיו, הגעתם לשלב המורכב ביותר, הכנת המשימות, החידות, אשר פתרונן יוביל בסופו של דבר למטמון.

החדשות הטובות הן שגם אם אתם לא מחשיבים את עצמכם כהורים יצירתיים ומלאי הדמיון, רשת האינטרנט יכולה לסייע לכם במידה רבה, כאשר, תוכלו למצוא ברשת מגוון רחב של רעיונות למשימות, חידות וקונספטים מיוחדים למשחק חפש את המטמון. 

לחפש הרפתקאות מחוץ לבית

לפעמים לא חייבים לנסוע רחוק בכדי ליהנות מטיול חווייתי ומלא הרפתקאות, כל מה שצריך לעשות זה לשים לב לפרטים ולהפעיל את הדמיון. כך לדוגמא, תוכלו לתצפת על חתולי הרחוב שמתגוררים בסמוך לבית שלכם, לעקוב אחרי הצל, ללמוד את השמות של העצים והפרחים שגדלים באזור הבית שלכם, או להשפריץ אחד על השני עם הצינור בגינה.

טיול מחוץ לבית הוא הזדמנות גם ללמידה – לדוגמא, לזהות את המספרים על הלוחות של הרכבים החונים, לזהות אותיות המופיעות בשלטים ורשימת האפשרויות עוד ארוכה. 

בסופו של דבר, עם קצת יצירתיות ודמיון ניתן ליצור עם הילדים פעילויות חווייתיות ומהנות וזאת בסכומי כסף יחסית נמוכים ואפילו ללא עלות כלל.