טויוטה יאריס 2020: נעים להכיר!

בשבועות הקרובים צפויה לעלות על כבישי הארץ טויוטה יאריס 2020 – הדגם החדש ומעורר הציפייה של מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר באירופה. בואו לגלות מה השינויים שעשו בטויוטה על מנת לענות על הצרכים של הנהגים במרחב העירוני?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/10/20 12:56 ל בתשרי התשפא

טויוטה יאריס 2020: נעים להכיר!
טויוטה יאריס, צילום: יוניון מוטורס בע"מ

טויוטה יאריס הוא ללא ספק אחד הדגמים הפופולאריים והנפוצים ביותר בישראל של מכוניות הסופר מיני – רכב קומפקטי המותאם בצורה טובה לנסיעה (וחנייה) במרחב העירוני. בשבועות הקרובים צפויה לעלות על כבישי הארץ טויוטה יאריס 2020 – הדגם החדש ומעורר הציפייה של מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר באירופה. מהם החידושים שצפויים לאפיין את טויוטה יאריס 2020 לעומת הגרסאות הקודמות של היאריס (ולעומת דגמי מיני אחרים) ומה השינויים שעשו בטויוטה על מנת לענות על הצרכים של הנהגים במרחב העירוני?

פלטפורמה חדשה, הנעה היברידית מתקדמת וביצועים חסרי תקדים בקטגוריית הסופר מיני

טויוטה יאריס החדשה משתייכת לדור חדש של מכוניות מיני, הצפויה להציב סטנדרט חדש בקטגוריית רכבי הסופר מיני. טויוטה יאריס 2020 בנויה על בסיס פלטפורמת TNGA המשמשת את החברה כבר כמה שנים טובות ומופיעה לרוב בדגמי הרכבים הגדולים יותר של החברה, דוגמת טויוטה קורולה או טויוטה ראב4. בלי להיכנס ליותר מדי פרטים טכניים יבשים, מדובר בפלטפורמה כוללת חדשה, שונה המשפרת את ביצועי הנהיגה, ומשנה את האופן בו פועל הרכב במערכותיו הבסיסיות ביותר. פלטפורמה חדשה זו מאפשרת ליישם מערכת הנעה היברידית דור רביעי (שלושה צילינדרים, 116 כוח סוס), מסוג Dynamic Force 1.5, אשר עברה התאמה לדגמי מיני ומתאפיינת בתצרוכת דלק יעילה בצורה כמעט חסרת תקדים בקטגוריית המיני – מעל ל 26 ק"מ לליטר דלק (לפי נתוני מעבדה)!

דגם הסופר מיני הבטיחותי ביותר בעולם

תחום נוסף וחשוב לא פחות (ואולי אף יותר) בו הכניסה טויוטה שינויים ושיפורים משמעותיים עבור גרסת 2020 של היאריס, הוא תחום הבטיחות. ביאריס 2020 נמצא את מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה Toyota Safety Sense, הכוללת מערכות אוטונומיות שונות כדוגמת מערכת בקרת שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית דינמית, החלפה אוטומטית לאורות גבוהים, בקרת ערנות נהג ועוד. גם בכל הנוגע לנושא החניות התייחסו במיוחד בטויוטה, ובדגם החדש (המיועד בעיקרו לשימוש עירוני, היכן שנושא החניות חשוב מאין כמוהו...) ניתן למצוא מערכת בלימה אוטונומית המקושרת לחיישני החנייה ובולמת את הרכב אוטומאטית על מנת שלא יתנגש ברכב שמאחוריו או בחנייה.

בנוסף לכל זה, גם מערך הבטיחות הפאסיבי של היאריס החדשה הוא הטוב מסוגו בעולם, ובמיוחד בהשוואה לדגמים קודמים ולרכבי מיני אחרים. כפי שציינו, היאריס החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה המשמשת את טויוטה בשנים האחרונות. פלטפורמה זו כוללת מרכבים ושלדה החזקים ועמידים יותר מאלו של הדגמים הקודמים, מה שהופך את הרכב לעמיד יותר בפני כל תאונה או פגיעה חיצונית בו. בנוסף, בדגם החדש מתווספת כרית אוויר מרכזית, המיועדת להגן על הנושאים מפני פגיעות צד. התוצאה המתקבלת היא דגם המיני הבטיחותי ביותר בקטגוריה, המותאם יותר מתמיד לנהיגה במרחב העירוני, והתחמקות משפע הסכנות האורבות לו שם על הכביש.

מערכת היברידית דור 4

עוד חידוש מרענן בדגמי טויוטה יאריס 2020 , הוא מעבר למערכת ההיברידית המתקדמת ביותר בעולם , מערכת היברידית דור 4 של טויוטה . מערכת זו משלבת מנוע 1.5 סמ"ק בשילוב מנוע חשמלי להשגת מקסימום ביצועים ומינימום תצרוכת דלק , בשילוב מצבר היבריד חדש מסוג ליטיום יון . מערכת זו היא שיפור של הדורות הקודמים של מערכות הנעה היברידיות אשר פותחו בטויוטה, כאשר בדור הנוכחי מושם דגש על שילוב בין יעילות (הבאה לכדי ביטוי כאמור בתצרוכת דלק יעילה ביותר) לבין תגובה משופרת ומידית, מה שמתגלה כנחוץ ביותר כאשר מתמרנים את הרכב במרחב העירוני הסואן.

פלטפורמת GA-B – עיצוב מסוגנן ונוח ומראה חיצוני מתוחכם ואלגנטי

היאריס החדשה מעוצבת כאמור על בסיס פילוסופיית TNGA (Toyota New Global Architecture) המשמשת את טויוטה ברבים מהדגמים החדשים שהיא מוציאה לשוק בשנים האחרונות, וזו מיושמת באמצעות פלטפורמת GA-B החדשה שפיתחה החברה. פלטפורמה זו מאפשרת את העיצוב הייחודי והמורגש של היאריס החדשה, הכולל מראה חיצוני מתוחכם ועוצמתי אשר מבטא קומפקטיות מצד אחד וגמישות מצד שני, ועיצוב חיצוני המאפשר למקסם את המרחב הפנימי העומד לרשות הנוסעים. היאריס החדשה היא מעט קצרה, רחבה ונמוכה יותר מהגרסאות הקודמות של דגם זה, מה שמעניק אחיזה טובה יותר על הכביש וחוויית נסיעה משופרת בתא הנוסעים.

העיצוב של היאריס החדשה מבוסס על הקונספט של מכונית "גמישה והדוקה" – מכונית שניתן לתמרן בקלות וביעילות במרחב העירוני (הרחבת והנמכת בסיס הגלגלים ומכסה המנוע יוצר עבור הנהג שדה ראייה רחב ונוח יותר), מה שבא לכדי ביטוי גם בעיצוב החיצוני בעל המראה הדינמי.

היאריס החדשה צפויה לעלות על כבישי ישראל בשבועות הקרובים ולהגיע לאולמות התצוגה. עם זאת, לאור הסגר מומלץ ליצור קשר עם סוכנות טויוטה מבעוד מועד ולהתעדכן. היכנסו למידע נוסף אודות טויוטה יאריס החדשה כולל דגמי טויוטה 2020 באתר מתם מוטורס – סוכנות מורשית טויוטה חיפה.