מתי להזמין שירות פינוי דירה ומתי לפנות לבד

פינוי תכולת דירה עשויה להיות פעולה הכרחית במקרים מסוימים - וכדאי לדעת באילו מקרים אפשר לבצע אותו לבד, ומתי נדרשת עזרה מקצועית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/10/20 17:43 כד בתשרי התשפא

מתי להזמין שירות פינוי דירה ומתי לפנות לבד
עוברים דירה , צילום: shutterstock

אנחנו חיים בעידן של שפע חומרי, וכשקל יותר ויותר לקנות עוד ועוד מוצרים מכל הסוגים. תרבות הצריכה קיבלה תאוצה משמעותית בזכות האינטרנט, והתוצאה: בדירות רבות ישנם פריטים מיותרים רבים. ישנם כמובן מצבים נוספים שבהם פינוי תכולת דירה הוא פעולה הכרחית - וכדאי לדעת באילו מקרים אפשר לבצע אותו לבד, ומתי נדרשת עזרה מקצועית.

פינוי דירת אגרן כפייתי

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית, ואחת הקשות ביותר שיש. האגרן ממלא את ביתו באינספור חפצים, רובם המכריע כאלה שאין בהם שום תועלת או תכלית. בנוסף הוא מתקשה, ולמעשה כמעט לא מסוגל, להשליך חפצים שאגר - גם אם ברור לחלוטין שהם חסרי תועלת. המקור להפרעה הוא מצוקה רגשית קשה, ומאחר שמדובר בהפרעה חמורה הסיכוי שהאדם יפנה בעצמו את הדירה הוא פשוט אפסי.

גם לבני המשפחה הקרובה קשה עד בלתי אפשרי לפנות את ערימות הפסולת האינסופיות, גם מבחינה טכנית וגם עקב הקושי לייצר קונפליקט מול האדם החולה. כדאי לדעת שבמקרים רבים הדירה הופכת למפגע תברואתי חמור, ולכן הבחירה הנכונה היא להזמין שירות פינוי דירות, רצוי של חברה עם ניסיון ספציפי בהתמודדות עם אגרנות כפייתית.

פינוי תכולה של דירה שהתקבלה בירושה

עוד מצב נפוץ שבו מתבצע פינוי דירה הוא כשישנו בית שהתקבל בירושה, והיורשים מבקשים להשמיש את הנכס - בין אם כדי למכור אותו, בין אם כדי להשכיר אותו ובין אם על-מנת לגור בו בעצמם.

בחלק גדול מהמקרים האלה היורשים מנסים לפנות את התכולה המיותרת בכוחות עצמם. הסיבה לכך היא הקשר העז לדירה ולפריטים שיש בה, ואיתו הרצון לשמור על חלק מהתכולה - בעיקר זו שיש לה ערך רגשי או נוסטלגי. חשוב להבין כי פינוי תכולה הוא מלאכה הרבה יותר קשה מכפי שזה נראה בהתחלה. ראשית, מדובר בעבודה פיזית מאומצת. שנית, חשוב להתנהל בזהירות כדי לא לפגוע בקירות, משקופים, בחדר המדרגות או במעלית וכו'. בנוסף אי אפשר להשאיר פסולת ברחוב בלי תיאום מראש עם העירייה כשיש לא מעט מקרים שבהם נדרשת מכולה מתאימה או רכב שמאפשר לפנות חפצים מסוימים לאתרים מורשים.

הזמנת מפני דירות חוסכת זמן, והרבה, חוסכת את המאמץ הפיזי המשמעותי (ניתן להזמין כאן פינוי לפי אזור מגורים), מונעת פגיעות ופציעות שעלולות להתרחש בגלל שרוב האנשים מן הסתם לא מיומנים בפינוי ובסחיבות, וכמו כן מונעת תסבוכות מול הרשות המקומית. חשוב להקפיד לבחור חברה אמינה, כך שאם תוך כדי עבודה יתגלו פריטים בעלי ערך העובדים ישתפו אתכם בגילוי ויתנו לכם להחליט מה לעשות איתם.

פינוי דירה לקראת מעבר

אם פינוי כל תכולת הדירה הוא משימה כמעט בלתי אפשרית למי שאינו איש מקצוע בתחום, פינוי של חלק מצומצם יחסית הוא כבר כן אופציה שניתן להשלים לבד. מי שלמשל רוצה להיפטר מפריטים מיותרים לקראת מעבר דירה - על-מנת להתחיל במקום החדש עם אנרגיות חדשות ובלי חפצים ישנים שממילא לא מספקים תועלת - יוכל בחלק מהמקרים לעשות זאת בעצמו. יחד עם זאת, אם ישנם פריטים רבים שרוצים להיפטר מהם, ובעיקר כאלה גדולים וכבדים, כדאי כן לשקול הזמנת חברה שמספקת שירות פינוי תכולה, וכך להפנות את כל האנרגיות לאריזת הדירה ולמעבר.

המאמר נכתב ע"י צוות המומחים של פינוי צ'יק צ'ק – פינוי דירה בפריסה ארצית