מה הם הגורמים המשפיעים על מהירות הגלישה באינטרנט

סובלים ממהירות איטית בסגר או בבידוד? קבלו מדריך שיסביר לכם בתמצות מדוע המהירות שלכם עשויה להיות איטית, עם ובלי קשר לקורונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/10/20 09:33 כג בתשרי התשפא

מה הם הגורמים המשפיעים על מהירות הגלישה באינטרנט
מהירות גלישה, צילום: פלאש 90. דרור גרטי

1. וירוסים, עוגיות, הרחבות ומה שביניהם

מדובר בבעיות עקיפות, אך כאלה שמשפיעות באופן דיי ניכר על מהירות האינטרנט בנסיבות מסוימות. יש הבדל מהותי בין הרחבה, וירוס או קוקיס (עוגיות…), אולם המשותף לכולם הוא שניתן להתייחס אליהם כמעין מכשול הפוגע ברצף החיבור לאתר מסוים, מכשול המעמיס על החיבור, או מכשול שמעמיס על המחשב באופן כללי ולכו פוגע בתפקודו. קיימים אנטי וירוסים ואפשרויות שונות לנקות את המחשב או את הזיכרון וכד’, וכן למצוא וירוסים המנסים לחדור למחשב. חשוב מאוד להתקין את התכנות הללו ולדאוג לכל הפחות, לניקיון והגנה בסיסית על המחשב וחיבוריו. 

2. עומס על האתר עצמו

בימות הקורונה והאמת שגם בזמנים אחרים, ניתן ממש להצביע על שעות מסוימות, זמנים או אתרים מסוימים המאפיינים בעומס של גולשים המנסים להיכנס אליהם בבת אחת. לא מדובר במהירות האינטרנט הביתי. פעם היינו מכירים את זה מאתרי קניות, חדשות וכד’, אולם כיום ניתן להניח שהתופעה תאפיין יותר גם אתרי סרטים, סדרות ושאר תוכן דומה. בקיצור, מדובר כאן במקרה קלאסי של "זה לא אני, זה אתם" – זה לא המחשב שלכם, זה האתר. אגב, יש לדעת שלא תמיד יש מה לעשות עם זה, בייחוד בשיחות וירטואליות. בקשר לשיחות זום, שימו לב שמאפיין שידור המידע לעומת מאפיין שליטת המידע משפיע רבות על מהירות הגלישה. לכן מומלץ לשלב בין מכשירים במידת הצורך שכל אחד "אחראי" על פונקציה יחידה.

3. עומס מקומי בבית

כאשר הילדים חוזרים מבית הספר למשל, או בזמנים בהם גם ההורים וגם הילדים על המחשבים, ניתן לצפות להאטה מסוימת במהירות הגלישה ברשת, גם אם ברשותכם אינטרנט מהיר במיוחד. כאן מדובר על עומס מקומי מסוג אחר, שניתן לפתור דיי בקלות כמובן, על ידי הפסקת הגלישה בחלק מן המכשירים, במידה וניתן. 

4. תשתית, חיבור ועוד

אינטרנט ביתי מושפע מאוד מטבע הדברים מאופי תשתית החיבור לספקית האינטרנט. התשתית והחיבור תלויים בכמה גורמים: במיקום הגיאוגרפי שלכם, בספק ובמכשיר ממנו אתם מעוניינים להתחבר. בשונה משאר הגורמים אשר צוינו לעיל, כאן מדובר על גורמים ישירים שמשפיעים באופן תמידי על מהירות הגלישה, עם ובלי קשר למאפיינים נוספים. לכן, במידה ואתם חווים קושי תמידי במהירות הגלישה, זה הזמן לדבר על הספק \או לחקור את אפשרויות החיבור ולבחון בכלל, אפשרויות אחרות.