שיפוצים בחיפה – אפשר לעבור את זה בשלום

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/10/20 21:45 יח בתשרי התשפא

שיפוצים בחיפה – אפשר לעבור את זה בשלום
צובעים, צילום: shutterstock

אחת לכמה זמן, אנחנו מעוניינים לעשות שיפוצים בבית או בעסק שלנו. בדרך כלל, ההחלטה הזאת מגיעה מתוך מחשבה שהמבנה במצבו הנוכחי איננו מספק אותנו יותר ולא יכול לשרת את הצרכים שלנו, כפי שאנחנו רואים אותם. לכן אנחנו נבחר לעשות שיפוץ גדול או נקודתי בחלל כזה או אחר.

תקופת שיפוצים היא לא תקופה פשוטה. נדרש מאיתנו להשקיע הרבה מאוד משאבים. הן כלכליים, הן פיזיים ונפשיים, הן זמן וכן משאבים אחרים הכרחיים על מנת שהשיפוץ יצליח והתקופה תעבור בשלום.

לא פעם, אנשים מגלים שמתוכנית השיפוץ המקורית לא נשאר דבר, תקציב השיפוץ המקורי איננו רלוונטי יותר מאחר וצריך להשקיע הרבה יותר כסף, ולצערנו, הרבה פעמים זוגות מחליטים להיפרד בתום השיפוץ, בגלל אי הסכמות שמובילות לפרידה.

במאמר זה, נציג מספר נקודות שיכולות לעזור כיצד לעבור את התקופה בצורה נכונה. אך לפני כן, נסביר כיצד ניגשים לתקופה הזאת. איך מגיעים מנקודה בה מתגוררים או עובדים במבנה מסוים, שמתכונן, בנוי ומעוצב בצורה מסוימת, מגיעים להחלטה לשנות אותו, וכיצד מוצאים את ההחלטה לפועל.

מה יוביל אותנו לבצע שיפוץ ומה אנחנו צריכים לשם כך

על מנת לבצע שיפוץ בבית או בעסק, אנחנו קודם כל צריכים להרגיש שהמבנה הנוכחי איננו מתאים עוד לצרכים שלנו, איננו מתאים לאיכות החיים שאנחנו רוצים לספק לעצמנו ולשאר הדיירים שמתגוררים או משתמשים בו. זה לא מספיק שרק נרגיש ככה, אנחנו גם צריכים לייצר תוכנית חלופית, כלומר תוכנית מתאימה לשיפוץ המבנה, כך שהוא יוכל לשרת אותנו בעתיד.

אחרי שיצרנו תוכנית מסוימת, על הנייר, אז אנחנו צריכים להתחיל לברר כמה זה יעלה לנו. אנחנו יכולים לפנות אל קבלני שיפוצים בחיפה, תל אביב ובערים אחרות, ולבקש מהם הצעות מחיר וכן רעיונות כיצד להפוך את התוכנית למציאות, אם יש צורך אז גם להוסיף לה רבדים שונים.

חשוב להדגיש, מעבר לעניין של השיפוץ עצמו, דבר חשוב ומהותי, עלינו גם להתייחס לשאלה, איפה אנחנו נהיה בזמן השיפוץ. בין אם מדובר במקום מגורים או מקום עבודה, עלינו לחפש מקום חלופי, ולהבין את ההשלכות של מעבר כזה, אפילו לזמן קצר.

כיצד להתכונן בצורה נכונה לתקופת השיפוצים

יש מספר נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן ולהתייחס בהתאם:

  • עבודה עם אנשי המקצוע – אחד הקשיים ביותר בתקופת השיפוצים, זו עבודה מול בעלי המקצוע השונים. הכל צריך להיות מסונכרן, מתואם, על פי לוח הזמנים שלנו ובתקציב שעומד לרשותנו. בשביל שנצליח לעמוד בכך, מוטב שנשכור קבלן, מנהל פרויקט, שיהיה אחראי מטעמנו על כל התהליך, ואנחנו נעבוד מולו ולא מול כל בעל מקצוע בנפרד.
  • תקציב הפרויקט – כאמור, אנחנו צריכים לקבוע לעצמנו תקציב שיתאים לשיפוצים. עלות שיפוצים באופן ממוצע הם שמונים אלף שקל. אנחנו יכולים לקבל הלוואה על כך מהבנק או מגורמי מימון שונים. חשוב לעמוד בתקציב הזה ולא לחרוג ממנו מעבר, הרי יהיו לכך השלכות בעתיד. צריך להדגיש, הכסף שאנחנו מוציאים על השיפוץ, יעזור לנו לעלות את ערך המבנה, אם נרצה למכור אותו בעתיד.
  • לוח זמנים – מצד אחד, אנחנו צריכים לקבוע לוח זמנים קשיח, לא לחרוג ממנו, שכן כל חריגה תעלה לנו כסף. מצד שני, חשוב שזה יהיה לוח זמנים סביר שאכן ניתן לעמוד בו. החשיבות של לוח הזמנים הוא משמעותי, במיוחד אם מדובר בשיפוץ מבנה עסקי, שכן כל יום שיפוץ, עלול לפגוע באיכות העבודה שלנו.
  • פתרונות חלופיים – כמו שציינו, בזמן השיפוץ נידרש למצוא מקום חלופי בו נוכל להתגורר או לעבוד, חשוב להשקיע בחיפוש ובמציאת מקום שיתאים לצרכים ולתנאים שעומדים לרשותנו. כמו כן, חשוב שזה יהיה מקום שנוכל לפנות תוך זמן קצר, בלי הגבלות או עלויות נוספות.