איך לתפוס עכבר בבית? מזמינים לוכד עכברים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/07/20 20:50 ב באב התשפ

איך לתפוס עכבר בבית? מזמינים לוכד עכברים
עכבר, צילום: pixabay

מיקי מאוס הוא אחת הדמויות הקלאסיות והאהובות ביותר של וולט דיסני. גם במאה ה-21 הצליח סרט אנימציה להפוך מכרסם לדמות מתוקה במיוחד - רמי העכברוש מהסרט רטטוי. אבל במציאות רוב בני האדם מתלהבים הרבה פחות לראות עכבר. עוד כדאי לזכור שלמרות הממדים הקטנים שלו - האורך של עכבר בלי הזנב הוא בערך כמו אצבע של אדם, 7-8 ס"מ - מדובר בבעל חיים שעלול לגרום נזק גדול, בעיקר בגלל הנטייה שלו לכרסם כל דבר שהוא נתקל בו.

ולכן, אם ראיתם עכבר בבית או מצאתם סימנים לנוכחות שלו, למשל קקי של עכבר במטבח, כדאי להזמין מיד לוכד מיומן.

למה לא כדאי לפזר רעל עכברים?

בחלק מהמקרים ישנו ניסיון לטפל בבעיה ללא עזרת איש מקצוע, כלומר לוכד עכברים מיומן, כשאחת האופציות הנפוצות היא פיזור רעל במקומות שנראים מתאימים.

בגישה זו יש מספר בעיות: קודם כל אם יש ילדים בבית או חיות מחמד, הם עלולים להגיע לרעל ולהיפגע בעצמם. שנית, בלי ידע מקצועי קשה מאוד לדעת מהם המקומות הנכונים לפיזור הרעל, ולכן יש סיכוי לא מבוטל שהעכברים בכלל לא יאכילו את החומר שאמור לחסל אותם. עוד סיבה, חשובה במיוחד, היא שהמוות לא מידי. גם אם הוא יאכל את הרעל, העכבר ימשיך להסתובב עוד זמן מה, ובסופו של דבר התוצאה עלולה להיות פגר של עכבר במקום נסתר מהעין, שהופך עד מהרה למפגע תברואתי חמור.

מלכודות דבק - בעד ונגד

עוד שיטת לכידת עכברים אפשרית ללא איש מקצוע היא באמצעות מלכודת דבק. מצד אחד מדובר בפתרון פשוט וזול, שעשוי להיות אפקטיבי, אבל מצד שני רצוי לקחת בחשבון את דרך הפעולה של המלכודת הזו: כשהעכבר עולה על המשטח במהלך החיפושים שלו אחרי מזון, הדבק מצמיד אותו למשטח. העכבר כמובן לא מת מיד, אבל בגלל חוסר היכולת שלו לזוז, הוא ימות לאחר פרק זמן מסוים מרעב, צמא ותשישות. זהו מחזה לא קל לצפייה, גם למי שלכאורה לא מתרגש מעכברים, ובנוסף יש מקרים שבהם העכברים מצליחים להשתחרר מהדבק ומשאירים בה פרווה או אפילו איבר כזה או אחר.

היתרונות של לכידה מקצועית

הזמנת לוכד עכברים מומלץ חוסכת מכם את הצורך להתעסק בעצמכם עם העכבר ועם תוצאות הלכידה. יתרון משמעותי שני של לכידה ע"י איש מקצוע הוא הוודאות שבתפיסה ובפתרון הבעיה - ובמיוחד אם הזמנתם מומחה מנוסה בתחום.

כדאי לזכור שעכברים הם בעלי חיים אינטליגנטים למדי ובעלי יכולות הישרדותיות טובות. בהתאם רק לוכד שכבר יודע איך הם חושבים ופועלים יודע היכן להציב את המלכודות, כך שהם ייפלו בפח תוך זמן קצר. ישנם 3 סוגי מלכודות שבהם משתמשים אנשי המקצוע: מלכודות קפיץ ומלכודות חשמליות שממיתות את העכבר באופן מידי, ומלכודות כלוב שמאפשרות לשחרר את המכרסם הקטן בשטח פתוח הרחק מהבתים שלנו.

באילו מקרים מזמינים לוכד מקצועי?

מצב אחד שבו רצוי להזמין לוכד מקצועי בהקדם הוא כשראיתם במו עיניכם עכבר. אם ראיתם מספר עכברים, כדאי לפעול מיד ולהזעיק לוכד עכברים 24 שעות.

מצב נוסף הוא כשיש סימנים מבוהקים לנוכחות של המכרסם, ובפרט סימני שיניים על אריזות מזון במטבח או במקומות אחרים בבית. כדאי לדעת שהעכברים צריכים לחדד את השיניים ולכן הם יכרסמו גם כבלים חשמליים, למשל, ועוד חפצים שהם נתקלים בהם. עוד סימן לצורך בלוכד מקצועי הוא צואה של עכבר שנראית כמו גרגר אורז קטן בגוון חום. קולות של ריצה בלילה צריכים גם הם להדליק נורת אזהרה.

המאמר באדיבות חברת הדברה בטוחה: https://adbarabetuha.co.il