רבנים לנתניהו: "היתרי עבודה בשבת, רק באחריות הרבנים הראשיים"

עשרות רבנים חברי 'דרך אמונה' שיגרו לראש הממשלה ושריו הבכירים מכתב בו דרשו מהם לפעול למען קדושת השבת, "הנושא המכאיב לליבם של מיליוני יהודים במדינת ישראל". הרב אפרתי: "לא יוזמה סקטוריאלית, אלא עניין לעם ישראל כולו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/17 21:16 כח בכסלו התשעח

רבנים לנתניהו: "היתרי עבודה בשבת, רק באחריות הרבנים הראשיים"
התיקון יצמצם את העבודות בשבת? רכבת ישראל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בארגון רבני 'דרך אמונה' שיגרו בסוף השבוע מכתב לראש הממשלה ושריו הבכירים בנושא שמירת השבת במרחב הציבורי, זאת על רקע סערת עבודות הרכבת בשבת.

על המכתב חתומים בין היתר הרב דוב ליאור, הרב איבגדור נבנצאל, הרב אריה שטרן, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב אליהו זייני, הרב ברוך אפרתי ועוד, והוא נשלח לראש הממשלה, שר האוצר, שרת המשפטים, שר הפנים ושר התחבורה.

"פונים אנו אליכם אודות הנושא המכאיב לליבם של מיליוני יהודים במדינת ישראל", כתבו הרבנים, "והוא העבודות המתבצעות ע"י רכבת ישראל בעיצומה של שבת קודש".

לדבריהם, "העבודות מתבצעות בלא היתר הלכתי, בתואנות שאינן מקובלות כלל על הגורמים ההלכתיים המוסמכים מטעם הגורמים ההלכתיים המוסמכים, ואשר עפ"י תורת ישראל יש לבצע מחדש את העבודות ביום חול. העבודות המתבצעות בעיצומה של השבת גם יגרמו לכך שיהודים רבים לא יוכלו להשתמש בנסיעות שונות של רכבת ישראל במקומות אשר נסללו בשבת".

עוד הם כתבו כי "כמוהו גם הנושא המדאיב של פריצת מסגרת שמירת השבת בפרהסיא ע"י פתיחתם של מרכולים בשבת, תוך רמיסת זהותה היהודית של המדינה. נושא שמירת השבת בארצנו הקדושה והאהובה יקר לליבו של כל יהודי מאמין באשר הוא, ומהווה ערובה להמשך קיומנו כאומה יהודית במדינתו של העם היהודי. יש לקבוע בחוק שמתן היתרי עבודה בשבת יהיה כפוף לאישור של הרבנים הראשיים לישראל או נציג מטעמם. הננו קוראים לכם בזאת להתעשת במהירות, ולחדול מהתעלמות מצורכי השבת ומדרישתם של יהודים רבים במדינת ישראל".

הרבנים הראשיים

בדרך אמונה דורשים שהסמכות תעבור אליהם. הרבנים הראשייםצילום: פלאש 90

יו"ר הארגון, הרב ברוך אפרתי, התייחס למכתב והדגיש כי "קדושת השבת הממלכתית אינה יוזמה סקטוריאלית של ארגון או מגזר זה או אחר, אלא עניין לעם ישראל כולו, ולכל אחד ואחת מאיתנו".

לדבריו, "השבת היא תעודת הזהות הבסיסית ביותר העושה אותנו לעם יהודי, והמעניקה למדינתנו את אופיה היהודי. כרבנים, לא ניתן לקדושתה של השבת במדינה להפגע. כך נהג הרב קוק זצ"ל, אשר לחם בעד שמירת השבת במרחב הציבורי בתל אביב ובשאר היישוב המתחדש.

עוד הוא אמר כי "השבת עומדת מעל השיקולים הפוליטיים, ושמירתה בתחום הציבורי היא כאויר נשימה למדינת ישראל, ומחזקת את חוסנה.

היתר עבודות בשבת בתחום הציבורי טעון אישור של הרבנות הראשית לישראל, ורק באופן זה תישמר כבודה של השבת וכבודה של מדינתנו.  

מכתב זה הוא נקודת הפתיחה למערכה נרחבת בעד השבת הממלכתית בשדה הרוחני ובשדה הציבורי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן