מלחמה של גיבורים (בעקבות חבר שהפסיד להם)

אני שואל אתכם איזה בן-אדם לא היה רוצה, שליטה מלאה בחייו ,כ’ח לעמוד במצבים הקשיים של החיים ,אושר ,שלמות, שכולם יאהבו אותו ,יחייכו לו , יבקשו ממנו עזרה...?

חדשות כיפה כתב: אלי גליק 19/12/02 00:00 יד בטבת התשסג


הקדמה:
אני שואל אתכם איזה בן-אדם לא היה רוצה, שליטה מלאה בחייו ,כח לעמוד במצבים הקשיים של החיים ,אושר ,שלמות, שכולם יאהבו אותו ,יחייכו לו , יבקשו ממנו עזרה... ?
שאלה רטורית!

אז הנה התשובה:
"איזו הגיבור הכובש את יצרו"
כולנו מכירים משפט זה , אולי לא התעמקנו בו מספיק?

באו ונפליג יחד לדמיון כדי לאמת את המשפט הנ"ל.

נניח שיש מקום ביקום שבו חיים כל היצרים הרעים , לדוגמה : יצר הקללות , האלימות , השקר, הקנא , הפחד ,האנורקסיה ,הגנבה , הסמים ועוד.
כל יצר לפי רמת חומרתו מקבל דרגה, אם נדרג את היצרים שהזכרנו אז יצר הקללות יהיה בדרגת חומרה 1 ,ויצר האלימות תהייה דרגתו 4 , הגנבה 7 ויצר הסמים דרגתו 9 .
מזה מתקבל שיצר הקללות חמור אך לו כמו יצר הסמים.

יצרים אלו מסתכלים עלינו כל הזמן ,ומחפשים אדם חלש שיתאים לרמתם, מטרתם היא להיכנס אלינו ולהתבטא דרכנו, פשוט להפוך אותנו לכלי שלהם.

באו וניקח דוגמה על יצר הקללות:
רמתו היא 1 ,הוא משקיף עלינו ומחפש בן-אדם שרמת חולשתו היא 1 או יותר, שהוא מוצא את "הקורבן" הוא נכנס אליו ומחכה להזדמנות להשתמש באותו אדם חלש.
כל הצלחה של היצר שואבת מאותו אדם כ`ח ומחזקת את מעמדו של היצר ואת כוחו לפעול שוב. אני מניח שרובכם נפגשתם ולא פעם עם אדם שכל מילה שנייה שלו היא קללה , וזה ברור מכוון שיצר הקללות נמצא בתוכו די זמן בכדי להשתלט עליו ועל מנגנון הדיבור שלו אותו אדם כבר לא מדבר זה היצר שמדבר דרכו ומתבטא דרכו.

חמור מזה ,שיצר כלשהו מצליח במטרתו הוא מודיע שם בעולם היצרים על הצלחתו ומזמין את "חבריו" שגם הם ינסו את מזלם.

קחו דוגמה את יצר הסמים שהוא יצר בעל רמה גבוה בחומרתו 9
שמתם לב שנרקומן גם גונב (בשביל הסם) ,גם אלים ,משקר ,מקלל ובעצם כל היצרים שרמתם קטנה מרמת יצר הסמים שולטים בו ומתבטאים דרכו הם ממש אונסים ומשתמשים בו לייעודם עד שכל כוחו עובר אלהם ואז כבר מאוחר.

נחזור לפתגם איזו הגיבור הכובש את יצרו , פתגם זה אומר שמי שמצליח לכבוש זאת אומרת מצליח להלחם ולנצח את היצר שמשתלט עליו הוא מתחזק נפשית , חוזרת עליו השליטה בחייו ,והוא ממש גיבור אמיתי.

היצר שהפסיד יוצא מאותו גיבור וחוזר לעולם היצרים ושם הוא שוב מחפש אדם חלש שמתאים לרמתו.

עכשיו נסו אתם לגבור על היצרים הרעים שמנסים להשתלט עליכם, זה יהיה קשה ממש מלחמה.
יכול להיות שברגע זה ממש עכשיו אתם חושבים לעצמכם :
איזה שטויות אני לא מאמין בזה ,זה בכלל לא מדבר אלי אצלי הכול בשליטה מתי שאני ירצה אני יפסיק עם ה
עצרו!
על משפטים כאלו לא אתם חושבים אלה זה היצר הרע שבעצם מנסה לשכנע אתכם לא להלחם בו.

זה הרגע להחזיר לו מלחמה ,ולכם את השליטה , ועם כל ניצחון אפילו קטן היצר יאבד מכוחו ואתם תתחזקו ,ועם עוד ניצחון ועוד אחד אתם בסוף תנצחו אותו ושם בעולם היצרים הרעים השם שלכם יהיה בין האנשים שלא כדי להתעסק איתם.

אשמח לקבל תגובות ל – e_r_g@walla.co.il