ביום חמישי תושבע ממשלה של 36 שרים

לקראת השבעת הממשלה שאמורה הייתה להיערך ביום רביעי נדחתה לחמישי עקב ביקורו בישראל של מזכיר המדינה האמריקאי. נתניהו ביקש מגנץ להשביע ממשלה של 36 ובכך להשאיר את האופציה של ימינה להיכנס לקואליציה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/20 13:06 יז באייר התשפ

ביום חמישי תושבע ממשלה של 36 שרים
ממשלת אחדות, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

בהודעה שיצאה מטעם הכנסת נכתב כי "יו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, הודיע להנהלת הכנסת לפני דקות אחדות כי השבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי הקרוב (14.5.20) בשעה 13:00. כמו כן, הנחה יו"ר הכנסת, את יו"ר הועדה המסדרת לכנס את הועדה ולקבוע את נהלי הדיון בהתאם". יו"ר הכנסת הנוכחי יתפטר מתפקידו הנוכחי עד מחר. 

בנוסף ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש מגנץ לערוך השבעה ל-36 שרים, המטרה ככל הנראה להשאיר את האפשרות של כניסת ימינה לקואליציה בסופו של דבר. בהסכם המקורי בחמישי היו אמורים להישבע 30 שרים ורק בעוד חצי שנה עוד 6 נוספים, כעת הדרישה היא כבר השבוע להשביע 36 שרים. הערכה היא שגנץ יסכים לבקשה.

בנט וימינה עדיין לא בקואליציה וברשימה נשמעת ביקורת רבה כלפי בנימין נתניהו. "ככה מתנהל אדם שלא רוצה אותנו בקואליציה, זה עצוב אבל זה המצב", כך אמר הבוקר (שני) בצלאל סמוטריץ'.  עוד אמר סמוטריץ': "אנחנו כן רוצים תיקים משמעותיים שיש בהם נכסים, כדי שנוכל לשאת ולתת בתוך הקואליציה, ושיספרו אותנו גם ביום שאחרי".

בליכוד משדרים כי הם מגישים לימינה הצעות טובות ביחס למספר המנדטים אותו קיבלה הרשימה בבחירות. ההצעה האחרונה מדברת על תיקי החינוך וירושלים והתיישבות. אבי דיכטר אמר הבוקר באולפן ynet על בנט ושקד: "האיומים שלהם ללכת לאופוזיציה - תיקולוגיה".