סיכוי ממשי לעסקת חילופי שבויים בתיווך שוויצרי. כך דווח בגרמניה

על פי פרסום בשבועון הגרמני "די-צייט" בדיונים על העסקה מעורבים שני בכירים במודיעין הגרמני, דיפלומט שווייצרי וגנרל מצרי. ברצועת עזה מוחזקים שני אזרחים ישראלים וגופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/05/20 09:58 יב באייר התשפ

סיכוי ממשי לעסקת חילופי שבויים בתיווך שוויצרי. כך דווח בגרמניה
הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו, צילום: יחצ

עסקת חילופי השבויים עולה שלב? על פי דיווח הבוקר (רביעי) בשבועון הגרמני "דה צייט", ובכלי תקשורת שונים באירופה, ישנה היתכנות ממשית לביצוע העסקה שנרקמת במהלך החודשים האחרונים בין ישראל וחמאס. שני הצדדים נמצאים במגעים מסוימים בתקופה האחרונה, אך עד היום לא נרשמה התקדמות כלשהי בקידום העסקה.

לפני כשבועיים דווח בעיתון "אל אחבאר" המזוהה עם חמאס כי מצרים שחררה ארבעה אזרחים עזתים מבית הכלא בחזרה לרצועה. שחרור הארבעה היה מחווה של מצרים לארגון חמאס, וזאת כחלק מהתיווך אותו נוטלת מצרים בעסקה בין ישראל לחמאס. 

לפני כשבוע כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, בה חברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי. בשיחת ועידה בקו מאובטח דנו הארבעה על המגעים עם ארגון הטרור חמאס. 

עסקת השבויים מדברת על החזרת גופותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בעת מבצע צוק איתן לפני שש שנים, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, ועל החזרת שני הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שמוחזקים ברצועת עזה.