כוחות הביטחון הרסו את ישיבת חומש

כוחות משטרה גדולים הגיעו לחומש והרסו את הישיבה והמבנים ששימשו את בחורי הישיבה ללימוד ופנימייה. ראש מועצת שומרון: "לא מצליח להבין את הבהילות להרוס ישיבה בימים כאלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 15:00 ו באייר התשפ

כוחות הביטחון הרסו את ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש

כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (חמישי) ליישוב חומש והרסו בו את ישיבת חומש. הכוחות הרסו מבנים ששימשו את בחורי הישיבה ללימוד ולפנימייה. ישיבת חומש פועלת למעלה מ-12 שנים ומשמשת זה זמן רב לבית עבור בחורי הישיבה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון ביקר את הריסת הישיבה היום: "אני לא מצליח להבין את הבהילות להרס ישיבה, בוודאי בתי מגורים,  דווקא בימים אלו בהם כולם נדרשים להסתגר בבתיהם, ובוודאי כאשר לא נראית אותה בהילות להרוס בתי ערבים לא חוקיים באותו אזור בדיוק. אני קורא לשר הביטחון, נפתלי בנט, להידרש לנושא הזה באופן מיידי. אני מחזק מכאן את חלוצי ישיבת חומש הגיבורים, העומדים על משמר אדמות ארצנו, ובגופם משמרים את הקשר לישובים בצפון השומרון שנעקרו ביד זדונית". 

"עיקר האחיזה שלנו היא השהות במקום, שבצפון השומרון יש יהודים שאוהבים את הארץ ודבקים בה" אומרים בישיבה. "המבנים המועטים המשמשים את הישיבה - מטרתם לאפשר את החיים השוטפים, אך הם לא תנאי לכך. אנחנו בעז"ה נמשיך במשימה שלנו להרים את קול התורה בכל מרחבי ארצנו".

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש אמר הבוקר: "מצער שבסמיכות כל כך גבוהה לחג שמציין את חזרת עם ישראל לארצו, ובשנה מיוחדת כל כך, שבנסיבות הקורונה, עם ישראל מאוחד ומלוכד, מגיעה המשטרה ובברוטליות גדולה עם 'חדוות הרס' מחריבה עד היסוד מבנים שנועדו לצרכים בסיסיים של חיים. אנחנו נתעצם ונמשיך עד שבעזרת השם, תבין ממשלת ישראל שעם ישראל בחר לשוב וליישב את הארץ".