בדרך הביתה: כל הישראלים עזבו את "ספינת הקורונה"

כל הישראלים הבריאים על הספינה 'דיימונד פרינסס' העוגנת ביפן עזבו את הספינה, והם ימריאו בקרוב בטיסה מיוחדת לישראל. ארבעה מהם חלו בנגיף, ומאושפזים בבתי החולים ביפן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/02/20 11:59 כה בשבט התשפ

בדרך הביתה: כל הישראלים עזבו את "ספינת הקורונה"
הישראלים עוזבים את הספינה, צילום: הותר לשימוש

משרד החוץ ומשרד הבריאות הודיעו הבוקר (ה') כי כל הנוסעים הישראלים הבריאים על ספינת ה'דיימונד פרינסס', המכונה 'ספינת הקורונה', העוגנת ביפן, קיבלו אישור לרדת לחוף. צוות שגרירות ישראל בטוקיו מלווה באנשי משרד הבריאות המתין להם על הרציף וקיבל אותם.

דובר המשפחות של הנוסעים הישראלים, אליהו אליוביץ, מסר כי הישראלים הבריאים יצאו מהספינה והועלו נרגשים לאוטובוס. כזכור, ישראלי אחד אשר אובחן הבוקר עם קורונה נשאר על הספינה, והוא יפונה בקרוב לבית החולים. 

עוד נמסר כי "בשיחה עם הישראלים על האוטובוס ביקשו למסור שהם יוצאים בתחושות מעורבות אחרי המסע שעברו כאשר מצד אחד שוחררו ומצד שני בני המשפחות שנשארו להמשך בדיקות ביפן. אנו מודים לכולם על התמיכה ומקווים ששאר הישראלים יחזרו הביתה בקרוב בריאים ושלמים".

לפנות הבוקר: הנוסעים ינחתו בישראל, ויועברו לבידוד בתל השומר

משרד הבריאות, בית החולים שיבא בתל השומר, מד"א ורשות שדות התעופה הוציאו הודעה משותפת, על סדרי הנחיתה וההעברה לבידוד של הנוסעים מהספינה: "אור ליום שישי ינחת מטוס מנהלים ועליו המטיילים הישראלים אשר שהו בבידוד על הספינה ביפן ושרשויות הרפואה ביפן התירו את טיסתם לישראל  כשבזמן עזיבתם את יפן לא הופיעו אצלהם מסימני המחלה. 

"לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל  ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח ובדגש על המטיילים ששהו על הספינה הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס המיוחד ינחת בנתב"ג ויעצור ברחבה מרוחקת מטרמינל 1 ומטרמינל 3. 

"המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית (אזור המטוסים הפרטים). מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס. לאחר שהעובדים ימוגנו - על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א  הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס. תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה לצוות המטוס. 

"הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר שם נערכים לקליטתם להמשך הבדיקות וההשגחה. כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה ולא תשאר בשדה התעופה בן גוריון. 

"מיד לאחר תדלוק המטוס המיוחד הוא ימריא חזרה למזרח. כלומר  המטוס והצוות לא ישארו בישראל".