נתן אשל בשיחה סגורה: "דרוקמן שמוקמן"

אשל, יועצו של נתניהו, אמר את הדברים בשיחה שקיים עם איתמר בן גביר בניסיון לשכנעו לפרוש מהמירוץ לכנסת ה-23 כדי לא להביא לזריקת קולות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/02/20 10:49 כד בשבט התשפ

נתן אשל בשיחה סגורה: "דרוקמן שמוקמן"
נתן אשל, צילום: נעם מוסקוביץ', פלאש 90

דרוקמן שמוקמן. בהקלטות שהגיעו לחדשות 12 נשמע מקורבו של נתניהו, נתן אשל, משוחח עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. במהלך השיחה התייחסו השניים ליום שאחרי הבחירות, היום בו יחבור בנט לגנץ, ושזו הסיבה שלא רצה בנט לחבור לבן גביר ולרוץ יחד איתו ברשימה אחת. 

במהלך השיחה בין השניים, אמר בן גביר: "בנט, כולם מאמינים, כל הרחוב מדבר על זה שהוא הולך יום למחרת הבחירות עם גנץ" 

נתן אשל השיב: "גם אני חושב את זה, אני בטוח, איתמר. אני גם אמרתי את זה, הסברתי את זה גם לביבי, למה אין סיכוי שבנט ירצה ללכת איתך (ברשימה אחת), כי לא תהיה לו את האופציה ללכת עם גנץ. אני אמרתי את זה גם לביבי, חבל על המאמצים ללכת לרב דרוקמן ושמוקמן וכל הדברים האלה זה שטויות..."

בתגובה לדבריו של אשל פנה מרכז ישיבות בני עקיבא לנתניהו ודרש ממנו להתנער מהדברים ולהתנצל מיידית בפני הרב על העלבון שספג: "הרב דרוקמן הוא דמות מופת בחברה הישראלית, זוכה פרס ישראל ומנהיג רוחני בציבור הדתי לאומי והכללי. דבריו המעליבים של נתן אשל מקורבו של ראש הממשלה היו ראויים לגינוי מיידי מצידו של נתניהו ואנחנו מצפים שייעשה כך בהקדם". 

עוד נכתב בפניית המרכז: "מי שמבקש להתייעץ עם הרב לעתים תכופות, מבקש את תמיכתו בשעות משבר ראוי שיידע לעמוד ולהגן על שמו הטוב של רב גדול בישראל. המשך השתיקה כמוה כהסכמה לדברי אשל ואסור שכך יקרה". 

מי שעוד התייצב לימין הרב דרוקמן הוא רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן. במכתב לרב דרוקמן כתב: "באנו בזה להביע את הזדעזותינו מדבריו של איש בכיר בגוש הלאומי אשר מזלזל ופוגע פגיעה חמורה בכבודו".

צילום: ללא

עוד כתב הרב שטרן: "באמת, האיש הזה אינו ראוי כלל שיתייחסו לדבריו, אולם מצטערים אנו לראות שגם במחנה הנקרא "מחנה לאומי" אין יודעים לתת כבוד לתורה ולגדוליה. ציפיותינו, איפוא, מראשי הגוש שיבואו ויבקשו סליחה מכבוד הרב".