חשד: ליברמן העניק פטור מגיוס למאות חרדים עת שימש שר הביטחון

חרף הצהרותיו החוזרות ונישנות, עולה חשד כי יו"ר ישראל ביתנו העניק פטור למאות חרדים בזמן שכיהן במשרד הביטחון. בין מקבלי הפטורים: בנים של חברי כנסת ואדמו"רים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 08:18 ח בשבט התשפ

חשד: ליברמן העניק פטור מגיוס למאות חרדים עת שימש שר הביטחון
ליברמן. סייע לחרדים?, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על פי דיווח בהארץ, יו"ר ישראל ביתנו, חבר כנסת אביגדור ליברמן סיפק פטורים מגיוס לחרדים לפי דרישה. ליברמן עצמו מכחיש את הדברים ואומר "לא התערבתי בפטורים ולא ברמז". עוד עולה מהדיווח כי יועצו של ליברמן, אבי אבוחצירא, סייע בבקשות לפוטרים לחרדים מקושרים על פי בקשות חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה.

הדברים אמורים לגבי כהונתו של ליברמן עת שימש שר הביטחון. מהפרסום עולה כי בין השנים 2016-2018, לחרדים המקושרים היה ערוץ ישיר למשרדו של ליברמן, באמצעותו היו יכולים להשיג פטור מגיוס. בין האנשים שיזמו את הפניות לליברמן ניתן למנות בנים של פוליטיקאים, אדמו"רים ודמויות מוכרות נוספות.

הפניות אל ליברמן הגיעו משלל מפלגות חרדיות, בין המבקשים: שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ח"כ יואב בן צור |(ש"ס), וח"כ אורי מקלב. באותה תקופה ניתן פטור גורף מגיוס גם למאות אנשי הפלג הירושלמי וכמו כן ניתנו שורת הקלות בפיקוח על מערך הדחיות של תלמידי הישיבות. 

מלשכת ליברמן נמסר: "שר הביטחון לשעבר מעולם לא התערב בשום מקרה הנוגע לפטור מגיוס, אפילו לא ברמיזה. פניות מהמגזר החרדי בענייני גיוס, כמו פניות משאר הציבור, מטופלות ללא התערבות ובהתאם להחלטות הדרגים המקצועיים".