סערת החסינות: ‏חיים כץ הורחק מהדיון שעוסק בחסינותו

ח"כ כץ, המואשם במרמה והפרת אמונים, יסביר לחברי הועדה המסדרת מדוע היא מבקש להשתמש בחסינותו. היועמ"ש מנדלבליט קבע: "ההתנהלות של כץ מצויה עומק בתוך הדין הפלילי". חבר הכנסת כץ התפרץ לדבריו ואמר: "שותים פה את דמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 10:32 ד בשבט התשפ

סערת החסינות: ‏חיים כץ הורחק מהדיון שעוסק בחסינותו
חיים כץ , צילום: דובורת הכנסת

הדיון בבקשת החסינות של חבר הכנסת חיים כץ (ליכוד) נפתח בשעה זו בוועדת הכנסת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), בהשתתפות היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, ח"כ כץ וחברי ועדה רבים. ח"כ מקלב (יהדות התורה) דורש לתחום את זמני הדיון בחסינותו של חיים כץ בכדי שהדיון לא יהפוך לקמפיין בחירות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ לחברי הוועדה לדחות את בקשת החסינות שהגיש שר הרווחה לשעבר והסביר: "ההתנהלות של כץ מצויה עומק בתוך הדין הפלילי". חבר הכנסת כץ התפרץ לדבריו ואמר: "שותים פה את דמי".

מנדלבליט הגיש את חוות דעתו לחברי הועדה עוד בטרם החלה ובה הסביר כי אין לבקשה של כץ אפשרות להיענות בחיוב שכן אין בה אף אחת מן העילות המפורטות בחוק ושמאפשרות לנבחר ציבור לקבל חסינות זו: "המעשים המפורטים בכתב האישום בעניינו של ח"כ כץ הם חריגים ביותר בנסיבותיהם ואינם תואמים את דרכי העבודה המקובלות בכנסת. על כן, קיים שוני משמעותי בין מקרה זה לבין מקרים אחרים של קידום חקיקה ע"י חברי כנסת, כמפורט בעמדה" מסביר מנדלבליט.

עוד מוסיף היועץ המשפטי לממשלה כי כי חלק מחריגות מעשיו של ח"כ כץ נובע מכך שהם כללו מצגי שווא מרמתיים, בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים, באופן אשר היה בו כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא.

נזכיר, כי כץ מואשם במרמה והפרת אמונים. בעת התפטרותו ממשרד הרווחה אמר: "בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור - בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".

בתוך כן, גם ראש הממשלהנתניהו היה אמור לעבור את הדיונים הללו, אך ביום שלישי בבוקר החליט למשוך את בקשת החסינות שלו והוריד את הנושא מסדר היום.