מקרון התעמת עם שוטרים בכניסה לכנסיית סנטה אנה: צאו מכאן!

נשיא צרפת התעמת מילולית עם שוטרים, שביקשו ללוותו במהלך ביקורו בכנסיה הצרפתית שבירושלים. מקרון הזועם אמר לנוכחים: "אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/01/20 17:37 כה בטבת התשפ

מקרון התעמת עם שוטרים בכניסה לכנסיית סנטה אנה: צאו מכאן!
מקרון. אירוע מביך, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

אירוע מביך בעת ביקורו של נשיא צרפת בכנסיית הקבר: עמנואל מקרון, שנחת מוקדם יותר בארץ לרגל פורום השואה הבין לאומי, הגיע לכנסיית הקבר בירושלים ונכנס לעימות מילולי עם שוטרים שהוצבו במקום. הסיבה לעימות: השוטרים ביקשו ללוות את מקרון בעת כניסתו לכנסייה, זאת, על פי נשיא צרפת, בניגוד לנהלים.

מקרון צעק על השוטרים במקום ואמר להם "כולם מכיר את הנהלים. אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד". בהמשך מקרון פנה למאבטח הראשי מטעם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, הודה לו על עבודתו, אך ביקש מכולם לצאת. "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה".

כזכור, נשיא צרפת הגיע מוקדם יותר לארץ והספיק לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מקרון אמר לאחר נחיתתו כי "אנו נהיה יחדיו ביד ושם לצד מנהיגי מדינות וממשלות, לצידם של ניצולים וחסידי אומות העולם. באתי לשאת את הקריאה האוניברסלית של יד ושם, קריאה חשובה מאי פעם". לאחר מקרון, גם מלך ספרד נחת בנמל התעופה בן גוריון. בכירים נוספים, ביניהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפויים לנחות בהמשך.

מהמשטרה נמסר בתגובה לתקרית: "היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא. נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי. עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע,  הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל."