הרכבת האווירית החלה: נשיא צרפת ומלך ספרד נחתו בארץ

פורום השואה הבין לאומי מתחיל מחר, ורכבת אווירית של מנהיגי העולם החלה: נשיא צרפת נחת בארץ ונפגש עם ראש הממשלה. גם מלך ספרד הגיע. ג'ארד קושנר דחה הגעתו לישראל זאת בשל תנאי מזג אוויר

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/01/20 15:58 כה בטבת התשפ

הרכבת האווירית החלה: נשיא צרפת ומלך ספרד נחתו בארץ
דוברות משרד החוץ, צילום: מלך ספרד בנתב"גכל

הרכבת האווירית של עשרות ממנהיגי העולם החלה לנחות בירושלים: נשיא צרפת עמנואל מקרון ומלך ספרד פליפה השישי נחתו בארץ לרגל פורום השואה הבין לאומי. בהמשך צפויים לנחות בכירים נוספים, כמו נשיא רוסיה ולדימר פוטין. בתוך כך, מדיווח של ישראל היום עולה כי חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר דחה את ביקורו בישראל, זאת בשל תנאי מזג האוויר בשווייץ, שם הוא שוהה כרגע.

אירוע הענק, המציין 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ונערך בהובלתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, יתקיים השנה בסימן האנטישמיות המודרנית העולה על גדותיה בעת האחרונה. נשיא צרפת היה הראשון להגיע ארצה מבין המנהיגים והספיק לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מקרון אמר לאחר נחיתתו כי "אנו נהיה יחדיו ביד ושם לצד מנהיגי מדינות וממשלות, לצידם של ניצולים וחסידי אומות העולם. באתי לשאת את הקריאה האוניברסלית של יד ושם, קריאה חשובה מאי פעם."

לאחר מקרון, צפויים לנחות בישראל בזה אחר זה מדינאים נוספים: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, יורש העצר הבריטי צ'רלס ונשיא גרמניה פרנק וולטר-סטיינמייר. גם נשיאים שונים ינחתו ארצה בהמשך: נשיאי המדינות גיאורגיה, בולגריה, קפריסין, פורטוגל, איסלנד, בוסניה, מקדוניה, אלבניה, מונטנגרו, איטליה, ארגנטינה, סלובניה, ארמניה, אוסטריה, יוון, קרואטיה, הונגריה, ליטא, האיחוד האירופי, רוסיה וסלובקיה.