איראן אישרה שהפילה את המטוס האוקראיני, כחלון מחוץ לרשימת הליכוד | חדשות השבת

הממשל באיראן אישר כי טילי נ"מ פגעו במטוס הנוסעים האוקראיני שהתרסק, עשרות אלפים יצאו במהלך השבת לשמורות הטבע ולחרמון, ובחדשות 12 דווח כי שר האוצר לא ייכלל ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות | חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/20 17:39 יד בטבת התשפ

איראן אישרה שהפילה את המטוס האוקראיני, כחלון מחוץ לרשימת הליכוד | חדשות השבת
שר האוצר משה כחלון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בממשל האיראני אישרו לפנות בוקר (שבת) כי טילים שירה צבא איראן הם שפגעו וגרמו להתרסקות מטוס הנוסעים האוקראיני בשבוע האחרון, במסגרת המתקפה נגד בסיסים אמריקאים בעיראק. בהודעה שפרסם הממשל בטהרן נאמר כי המטוס הופל "בשל טעות אנוש". נשיא איראן רוחאני כתב כי "מחשבותיי ותפילותיי עם משפחות הנספים", והוסיף כי העניין ייחקר. 

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע בתגובה כי הוא מצפה שאיראן תתנצל באופן רשמי ותעניק פיצויים למשפחות הנספים, וכן שתעמיד את האחראים לדין. עוד אמר כי ארצו מצפה לשיתוף פעולה איראני בחקירת ההתרסקות. בהתרסקות המטוס של חברת התעופה האוקראינית ביום ד' בבוקר נהרגו 176 נוסעים ואנשי צוות.

בעקבות ההודאה של המשטר, אחרי כמה ימים שהכחיש את הנושא, אלפים יצאו לרחובות טהרן להפגין נגד המשטר. המפגינים קראו להפלת המנהיג העליון, עלי חמנאי, וקראו קריאות "מוות לדיקטטור", "משמרות המהפכה הם בושה", ו"להפיל את השקרן".

משה כחלון לא יתמודד בבחירות

שר האוצר משה כחלון לא יתמודד בבחירות לכנסת. על פי דיווח בחדשות 12 נציגי הליכוד הגיעו אל כחלון להכין את טפסי ההתמודדות בבחירות לכנסת הקרובה, אך הוא הודיע להם כי אינו מעוניין בכך, ושמו לא ייכלל ברשימת הליכוד. כזכור, כחלון ומפלגת 'כולנו', שזכו לארבעה מנדטים בבחירות באפריל, התמזגו אל תוך רשימת הליכוד בבחירות ספטמבר.

עוד נאמר בדיווח כי בליכוד שוקלים לשריין מועמד חיצוני במקום שהתפנה, וייתכן כי יהיה זה נציג יוצא אתיופיה, במטרה להחזיר כמנדט וחצי של עולים מאתיופיה שעזבו את הליכוד בבחירות האחרונות. טרם ברור מה יעשו השרים חברי 'כולנו', יפעת שאשא-ביטון ואלי כהן, שנמצאים גם הם ברשימת הליכוד.

היועץ המשפטי לכנסת יודיע: יש להקים ועדת כנסת לדיון בחסינות נתניהו

עו"ד אייל ינון, היועץ המשפטי לכנסת, צפוי לפרסם מחר (א') חוות דעת, לפיה יש לכונן ועדת כנסת כבר כעת, כדי לדון בחסינות ראש הממשלה. כך דווח ב'אולפן שישי'. עוד נאמר בדיווח כי יו"ר הכנסת אדלשטיין צפוי לאמץ את חוות הדעת תוך הסתייגות ממנה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן