היועץ המשפטי לכנסת יפסול את עצמו מדיון בחסינות

אייל ינון צפוי לפסול את עצמו מכל מגע עם הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, בשל העובדה שאשתו היתה בצוות הפרקליטים שהכין את כתבי האישום נגד נתניהו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/20 13:41 ט בטבת התשפ

היועץ המשפטי לכנסת יפסול את עצמו מדיון בחסינות
היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כפי שדרש ח"כ מיקי זהר, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, צפוי לפסול את עצמו מכל עיסוק בשאלת חסינותו של ראש הממשלה נתניהו. כך מפרסם עמית סגל. הסיבה לפסילה שבת זוגו של ינון ישבה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

עוד דווח כי על אף הפסילה, ינון סבור כי לא נפל פגם בהתנהלותו בדיון העקרוני על שאלת האפשרות לקיים דיוני חסינות בזמן בחירות, שכן היא אינה נוגעת לתיק עצמו.

כזכור, מוקדם יותר היום דרש יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, כי ינון יפסול את עצמו בשל ניגוד אינטרסים, כיוון שבת זוגו של ינון מכהנת בצוות הפרקליטות שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה. 

זהר כתב בטוויטר אמש כי ידרוש מהיועץ להפסיק לעסוק בנושא: "מסתבר שבת זוגתו של אייל ינון שימשה כמשנה ליועמ״ש והייתה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום נגד רה"מ".

זהר טוען כי "עולה פה חשש לניגוד עניינים חמור. לא ייתכן שבין בני זוג, האחת תחליט על כתב אישום נגד רה"מ, והשני יסכל את בקשתו לחסינות.
אפנה אליו בכתב ואבקש ממנו לפסול את עצמו".

ח"כ מיקי זהר אמר בתגובה: "אייל ינון קיבל את ההחלטה הנכונה, יש לבטל גם את חוות הדעת הקודמת שפורסמה על ידו ממש לאחרונה בעניין הקמת ועדת הכנסת".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן