קטין תובע את המשטרה ב- 70,000 ש"ח

על פי כתב התביעה של א', עת נעצר לפני ארבע שנים במעצר שווא, הופשט על ידי המשטרה בפומבי תוך שהוא אזוק. "זכויותיו של הקטין נרמסו ברגל גסה" טוען עורך דינו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/12/19 14:23 כח בכסלו התשפ

קטין תובע את המשטרה ב- 70,000 ש"ח
ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

קטין בן 15 תובע את משטרת ישראל על סך של 70,000 ש"ח, בגין עוולות שנעשו לו, כך על פי כתב התביעה. הקטין טוען בין היתר, כי לפני ארבע שנים הובל אזוק בפומבי בניגוד לחוק, עבר חיפושים בהפשטה ללא כל צורך ונעצר מעצר שווא. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "זכויותיו של הקטין נרמסו ברגל גסה. העבריינות המתוארת מעידה על כל ההתנהלות של 'מערכות החוק'" בפרשת ההתעמרות בקטין".

על פי הכתב, א', אז בן 15 וחצי, התגורר עם הוריו בשומרון. הוצאו נגדו מספר צווים מנהליים, כאשר אחד מהם אסר עליו לשהות ביו"ש שישה חודשים, וצו אחר הורה לו להיות במעצר בית לילי אצל סבו וסבתו בגוש דן. 

אלא שהקטין שהה בחדר הצמוד לבית הוריו בניגוד לצו, ושוטרים מצאו אותו כאשר הוא בחדרו תוך כדי שהם פורצים אליו דרך החלון ועוצרים אותו ללא הזדהות בפניו. הקטין לא התנגד כלל למעצר. בתחנת המשטרה עבר הקטין חיפוש בהפשטה חלקית, ומשם הועבר לבית משפט השלום בפתח תקווה "כשהוא אזוק בידיו ורגליו ברחבי בית המשפט ומחוצה לו – מהרכב המשטרתי לאולם המשפט וחזרה – לעיני קהל באי בית המשפט". על פי כתב התביעה, לאחר מכן השוטרים אף הפשיטו באופן מלא את הקטין כשהוא אזוק ובפומבי.
 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שהגיש את התביעה מסר "זכויותיו של הקטין בן ה-15 נרמסו ברגל גסה, בלתי חוקית ובלתי מידתית בעליל על ידי "מערכות החוק". התביעה הוגשה רק על חלק מאותן פגיעות אשר ניתן להצביע במפורש על עבריינות כנגד חוקים מפורשים. ברם, העבריינות המתוארת בתביעה מעידה על כל ההתנהלות של  שימוש לרעה בחוק על ידי אותן "מערכות חוק". 

"הקטין עבר שנים של התנכלויות, של צווים מנהליים בלתי פוסקים וכתבי אישום מופרכים אשר הסתיימו בזיכויים מוחלטים. ברוך ה' שלאחר כל זאת אזר הקטין עתה כוחות בעת בגרותו והגיש תביעה בדרישה לעשיית מעט מהצדק", הוסיף.

בסיכום התביעה נכתב כי מדובר בפגיעה בזכויות יסוד ובניהן גם הפגיעה בחירות ובכבוד והשפלה קשה ביותר אשר נעברה שלא כחוק וללא כל צורך כנגד קטין. לפיכך תובע הקטין 70,000 ₪ פיצויים מהמשטרה ימ"ר ש"י ומשב"ס, כאמור.