יו''ר מועצת יש''ע לבנט: עצור את הרפורמה במנהל האזרחי

יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני כתב לשר הביטחון:"אני שב ומבקש בשם ההתיישבות, פרק את המנהל האזרחי!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 14:55 כד בכסלו התשפ

יו''ר מועצת יש''ע לבנט: עצור את הרפורמה במנהל האזרחי
צילום: פני אלימלך

על רקע הניסיון לרפורמה במנהל האזרחי, שעיקרה חיזוק התלות בין המנהל האזרחי לצבא, שלח יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני מכתב דחוף לשר הביטחון נפתלי בנט. העילה שבגינה נשלח המכתב, היא הנחיית נציב שירות המדינה לפיה "העיקרון הארגוני המנחה לקביעת הסדרי הניהול של עובדי השטחים מבקש לחזק את הזיקה הניהולית היומיומית של העובדים האזרחיים לממונים הישירים שלהם במנהל האזרחי ובמת"ק עזה".


להורדת הקובץ

על הנחייה זו כותב אלחייני, כי היא מקוממת. "הנה כי כן", כותב אלחייני, "המטרה של אנשי הצבא, לכאורה, היא לשלוט, אין דרך אחרת לומר זאת, בקציני המטה ובכך לפגוע בהתיישבות, באיכות ובאורח החיים". במכתבו, מוחה יו''ר מועצת יש''ע על הרפורמה ומבקש לעצור את קידומה. "המנהל האזרחי פועל כדי לשלוט, לכאורה, בדרג המקצועי ולהביא לידי ביטוי לכאורה את תפיסת עולמם. ברור לך, אדוני השר, שאיש צבא הוא אינו גורם מקצועי אזרחי".

"השינוי הארגוני, אם חלילה יתקבל, יגרום לכך שתהליכי קבלת ההחלטות וקידום תכניות יתעכבו. אנשי צבא לא צריכים לעסוק בעניינים אזרחיים, אין להם הכשרה, הבנה או ידע בעניין. זאת מעבר לעובדה שהם באים לפרקי זמן קצרים".

וחותם: "מכיוון שהנושא על הפרק אני שב ומבקש בשם ההתיישבות, פרק את המנהל האזרחי! קציני המטה יעברו למשרדי האם ואנשי הצבא שיתעסקו בערבים".