מרים נאור: "לבית המשפט אסור להיות פופוליסטי"

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מוחה על רצון בית המשפט להיות פופולרי בקרב הציבור, ואומרת שרק הוא זה שצריך להחליט מה שלהשקפתו נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/19 16:03 ג באלול התשעט

מרים נאור: "לבית המשפט אסור להיות פופוליסטי"
מרים נאור, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, הגב' מרים נאור, השתתפה היום (ג') בכנס לשכת עורכי הדין. בכנס היא הביעה מחאה על כך שבית המשפט מעוניין לזכות באהדת הציבור ולכן פסיקותיו הן פופוליסטיות:
"להשקפתי בית המשפט אסור לו, לא רק שהוא לא צריך, אסור לו לרצות להיות פופוליסטי, אסור לו לרצות לרצות מישהו אחר, בית המשפט צריך להחליט מה שלהשקפתו הוא נכון, כמובן הוא יכול לטעות. אוי לנו אם כתוצאה מהרצון לרצות מישהו להיות פופולארי ולזכות בדעת קהל, אוי לנו אם כתוצאה מכך בית המשפט ישנה את הפסקה שלפי דעתו היא הפסיקה הראויה".

לגבי פסילת חברי מפלגת עוצמה יהודית אמרה נאור: "אני מוחה על השידוך בין ימין לבין גזענות. אם יש מקום לפסול רשימה מהשמאל - שיפסלו, אבל לא בשם האיזון".

בדבריה התייחסה נאור גם להתערבותו של בית המשפט העליון בחוק להוצאת המסתננים. היא מוחה בתוקף על כך שלא ניתן להחזיק אנשים זמן רב כל כך ללא משפט על שהייה בלתי חוקית, ושאין זה מתקבל על הדעת ממש. נאור אומרת שזהו תפקיד בית המשפט לשמור על החירויות ולהגן עליהן.

עוד הוסיפה בעניין המסתננים: "בית המשפט הצטייר כאויב דרום תל אביב, כמי שאינו מתחשב בתושבי דרום תל אביב, אבל האמת שבתוך פסקי הדין הצענו פתרונות של פיזור אוכלוסין, זאת אומרת שלא חייבים לרכז את כל המסתננים או אחוז ניכר מהם בדרום תל אביב אלא קבענו שלגיטימי לפזר במקומות שונים בארץ. מטעמים שאינם ברורים לי הדבר לא נעשה".