חגי לובר פונה לחרדים: "איך אתם חיים עם עצמכם?"

המחזאי ששכל את בנו במלחמה תוקף את האוכלוסיות הלא מתגייסות, וביניהן החרדים. הוא זעק: "אנחנו שוב לא ישנים בלילה, כי אתם בחרתם לישון בשקט. אל תתרצו תירוצים עלובים בעת הזאת. פשוט תתגייסו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 14:14 יט באייר התשפד

חגי לובר פונה לחרדים: "איך אתם חיים עם עצמכם?"
חגי לובר בהלווית בנו יהונתן אלישע ז"ל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

על רקע הסערה בחודש האחרון סביב גיוס החרדים, המחזאי חגי לובר ששכל את בנו במהלך המלחמה, תוקף את הציבור החרדי ואת שאר המשתמטים מגיוס בחברה הישראלית ומאשים: "זה לא מוסרי, זה לא יהודי, זו עמידה על דם הרֵעַ".

הם הולכים כי אתם לא

"אתם, מימין או משמאל, חרדים או חילוניים, או ציוניים דתיים. בגיל בו אתם יכולים להילחם, ובחרתם שלא. הרשו לי לדבר אליכם ישירות" כתב. "מעל הראש של עסקניכם, מגיניכם, דורשי כספיכם, מתרצי 'אבל גם הם לא', ומצדיקכם. ישר אליכם. אנחנו משפחה שכולה, הבן שלנו נהרג בעזה, האח של הבנים שלי נהרג בעזה. האחים שלו והגיסים שלו לחמו ארבעה חודשים, השתחררו, וכעת הם שוב בעזה".

"הם הולכים ברצון, חדורי שליחות, הם הולכים כי אתם לא הולכים. אנחנו שוב לא ישנים בלילה , כי אתם בחרתם שההורים שלכם ישנו בשקט. אנחנו שוב רועדים מפחד, כי אתם מעדיפים לא לפחד. אנחנו שוב מסתכנים בדפיקה בדלת ביתנו, כי אתם רוצים לשבת בנחת בביתכם. הילדים שלהם שוב מתגעגעים אליהם, כי אתם לא רוצים להתגעגע לילדים שלכם. בת הזוג שלהם שוב קורסת, כי אתם רוצים שבת הזוג שלכם לא תתאמץ. הם לוחמים שוב, ואתם יושבים בממ"ד", זעק לובר.

הלווית יהונתן אלישע לובר ז"ל

הלווית יהונתן אלישע לובר ז"ל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

תירוצים עלובים

"איך אתם חיים עם עצמכם??? וזה לא שזה רק, לא הוגן. זה לא מוסרי, זה לא יהודי, זו עמידה על דם הרֵעַ. זה חיים בזכות דם הרֵעַ. אני לא מבקש שתצטדקו בפני", הדגיש. "תצטדקו בפני עצמכם. הסבירו לעצמכם למה אתם לא באים לעזרת האחים שלכם. למה אתם עומדים על הדם. למה אתם לא מסייעים למנוע מוות ואונס, ודם ושכול. ואם התשובות שלכם לא יהיו מספיק טובות, תתגייסו. אל תשעו אל האלילים של מה יגידו, והחברה. אל תגידו לא חונכנו. אל תגידו מתקלקלים. אל תתרצו תירוצים עלובים בָּעֵת הַזֹּאת".

"פשוט התגייסו. שיברו חומות, עשו מה שנכון לא מה שמקובל. התיקון לחטא אי הגיוס. לא יבוא מעסקנים, מפוליטיקאים, מחוקים בכנסת , מבג"ץ או ממ"צ. הוא יבוא מבפנים, מתוך נפשכם הישרה, מהמצפון היהודי שלכם. מכוח אישיותכם. וכאשר הוא יבוא תגרמו לאושר למטה ולמעלה". לבסוף הזכיר את בנו: "יהונתן שלי הי"ד - צדיק, תלמיד חכם, לומד תורה, נשוי פלוס שניים, וחייל ונגביסט חוד".