מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווחים: צה"ל כבש את הכביש שבין שני חלקי רפיח - ומקיף את הצד המזרחי

דיווחים מתוך רצועת עזה בשעות האחרונות טוענים כי קרבות עזים מתחוללים ברצועה בין כוחות צה"ל למחבלים, וכי צה"ל הצליח לכבוש את הכביש הראשי שמחבר בין מזרח ומערב רפיח, ובכך בעצם לבודד את השטח המזרחי לגמרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 13:26 ב באייר התשפד

דיווחים: צה"ל כבש את הכביש שבין שני חלקי רפיח - ומקיף את הצד המזרחי
הפעילות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

במקביל להודעת דובר צה"ל הבוקר על תקיפות ברפיח וקרבות עזים בזייתון שבמרכז הרצועה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי צה"ל כבש היום את הכביש הראשי שמפריד בין הצד המערבי למזרחי של רפיח, ובכך בעצם הקיף את כל השטח המזרחי של העיר.

קרבות עזים בשעות האחרונות ברפיח

המקומיים מדווחים על קולות ירי ופיצוצים באופן רציף משעות הבוקר, זאת עקב קרבות עזים בין חיילי צה"ל למחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי באזור. כזכור, בתחילת השבוע השתלטו כוחות צה"ל על מעבר רפיח, ואיגפו את העיר מכיוון דרום, כך שעם ההשתלטות על הכביש המזרחי נסגר המעגל.

לפי קרן החירום של האו"ם לילדים (UNICEF), מאז תחילת המתקפה הקרקעית ברפיח עזבו את העיר מעל ל-100 אלף בני אדם. לטענתם, מלאי המזון והדלק עלול להיגמר תוך ימים: "סגירת מעבר רפיח משפיעה על מלאי הדלק, אספקת הסיוע ותנועת האנשים. צריך למנוע מקרי מוות של ילדים".

צה"ל ברצועת עזה

צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

מחבלים חוסלו

כפי שמסר דובר צה"ל הבוקר, במזרח רפיח כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול, ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות תת קרקעיות במרחב. במרחב מעבר רפיח בצידו העזתי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר.

כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום. במקביל שורת אזעקות בעוטף עזה, בעיקר אל עבר כרם שלום.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368