סערת הציוץ: סמוטריץ' עקץ את בן גביר בישיבת הקבינט - נתניהו צחק

לא רק נשיא המדינה: במהלך ישיבת הקבינט עקצו השרים בזה אחר זה את השר לביטחון לאומי על הציוץ "ביידן אוהב את חמאס". זאת לאחר שבן גביר אמר: "צריך לדבר עם האמריקאים בכבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 11:14 ב באייר התשפד

סערת הציוץ: סמוטריץ' עקץ את בן גביר בישיבת הקבינט - נתניהו צחק
השרים בן גביר וסמוטריץ' , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקבינט המדיני בטחוני התכנס אמש (ה') לדון בסוגיית רפיח והאמברגו האמריקני, אך הדיון התגלגל מהר מאוד לסבב עקיצות על בן גביר והציוץ "ביידן אוהב את חמאס". השר לביטחון לאומי טען במהלך הדיון כי "צריך לדבר עם האמריקאים בכבוד", וחטף מסמוטריץ' וגילה גמליאל.

"אנחנו גם אוכלים את הדגים המסריחים וגם מגורשים מהעיר" אמר השר איתמר בן גביר ודרש את עצירת הסיוע ההומניטרי. "גם לא מפסיקים להעביר הומניטרי, גם יש טענות נגדנו עכשיו, וגם עוצרים לנו נשק. לכם אני מציע, הנה יש הזדמנות להפחית הומניטרי - כל עוד לחטופים שלנו לא מועבר הומניטרי. צריך לדבר עם האמריקאים בכבוד אבל להבהיר להם שאם יש עלינו סנקציות, יש פחות הומניטרי".

הירידות מסביב לשולחן הדיונים - וההתעקשות של בן גביר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מיהר להזכיר לבן גביר כי הוא זה שצייץ על ביידן: "לדבר בכבוד כמו הציוץ שלך?" שאל בעוקצנות. בן גביר מיהר לענות "דווקא כתבתי בעדינות רבה, יחסית למה שרוב הישראלים חושבים על ההתנהגות חסרת התקדים כלפינו". גילה גמליאל הגיבה בציניות: "הוא אפילו רומנטיקן", הערה שאחריה פרץ ראש הממשלה נתניהו בצחוק.

ישיבת הקבינט, ארכיון

ישיבת הקבינט, ארכיון, צילום: לשכת ראש הממשלה

בן גביר לא נרתע ואמר: "יירבו ציוצים כאלה. אני מצפה מכל שרי הממשלה להצטרף אליי. יש תמיכה במה שאמרתי לא רק על-ידי טראמפ שאמר דברים מאוד חשובים, אלא גם על ידי חלק מהדמוקרטים". גדי איזנקוט הצטרף לדיון והתריע: "כדאי לנשום עמוק ולתת הרבה כבוד לנשיא ארצות הברית". אך השר לביטחון לאומי התעקש: "כדאי לשדר מסר שאפילו בארצות הברית יש רוב נגד ביידן".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368