מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר ההגנה האמריקני לגלנט: פעולה צבאית ברפיח - רק עם תכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט ואמר כי כל פעולה צבאית ברפיח תהיה חייבת לכלול תכנית אמינה לפינוי האוכלוסייה האזרחית מהעיר ולשמירה על זרימת הסיוע ההומניטרי לרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 07:13 כד בניסן התשפד

שר ההגנה האמריקני לגלנט: פעולה צבאית ברפיח - רק עם תכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית
גלנט ושר ההגנה האמריקני, צילום: Miriam Alster,Flash90

על רקע ההיתכנות לפעולה צבאית ברפיח שבדרום רצועת עזה, ועל רקע המגעים לעסקת חטופים, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח הלילה (ד') בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט, כך הודיע מזכיר העיתונות של הפנטגון. אוסטין אמר בשיחה כי ארה"ב תומכת בישראל ומחויבת לה, אך סייג ואמר כי כל פעולה צבאית ברפיח תהיה חייבת לכלול תכנית אמינה לפינוי האוכלוסייה האזרחית מהעיר ולשמירה על זרימת הסיוע ההומניטרי לרצועה".

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר ההגנה האמריקני: יש חשיבות להכנסת סיוע הומניטרי

כמו כן, השר אוסטין אישר מחדש את מחויבותו להחזרה ללא תנאי של כל החטופים שנמצאים בשבי החמאס, והדגיש ביתר שאת את החשיבות, לדעת ארה"ב, של הגברת זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה כדי להציף את האזור, תוך הבטחת בטיחות האזרחים ועובדי הסיוע.

משאיות הסיוע נכנסות דרך המעבר החדש

משאיות הסיוע נכנסות לרצועה, צילום: דובר צה"ל

מבצע צבאי ברפיח - אם ישראל לא תתקוף באיראן

כזכור, רק לאחרונה מסרו גורמים מצריים לרשת "אל ערבי אל ג'דיד", כי ארה"ב הראתה הסכמה למבצע ישראלי ברפיח, בתמורה לכך שישראל לא תתקוף בצורה כוללת את איראן. שר הביטחון גלנט קיים עקב כך דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות במרחב.