מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"נכבוש שטחים בלבנון": האיום החריג של שר החוץ - וההצעה של מקבילו הצרפתי

לאחר שהגיע ללבנון ולסעודיה, שר החוץ הצרפתי הגיע לישראל ונפגש עם שר החוץ ישראל כ"ץ. במהלך פגישתם של השניים הזהיר שר החוץ הישראלי. "אם חיזבאללה לא ייסוג אנחנו מתקרבים למלחמה כוללת - ישראל תכבוש שטחים בלבנון"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 30/04/24 19:45 כב בניסן התשפד

"נכבוש שטחים בלבנון": האיום החריג של שר החוץ - וההצעה של מקבילו הצרפתי
תקיפה ישראלית, אילוסטרציה, צילום: 27א

לאחר שנחת בתחילת השבוע בלבנון, שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה נפגש היום (ג') בישראל עם שר החוץ ישראל כ"ץ והשניים דנו בעימות המתמשך מול חיזבאללה. במהלך הפגישה שר החוץ הזהיר את מקבילו הצרפתי כי ישראל קרובה למלחמה כוללת מול חיזבאללה אשר תכלול כיבוש שטחים מדרום לבנון לטובת הקמת אזור חייץ שישלט על ידי צה"ל, כך לפי דיווח של N12.

ההצעה של שר החוץ הצרפתי: "הצרפתים חזקים בדיפלומטיה"

בתגובה לאיום החריף, סז'ורנה הציע לכ"ץ את שירותיה הדיפלומטיים של צרפת והעלה אפשרות לקיומה של ועידה מדינית בפריז בהשתתפות נציגים מלבנון, ישראל צרפת והאו"ם. שר החוץ הצרפתי תהה במהלך הפגישה האם קיימת היתכנות להפסקת אש מול חיזבאללה לאחר אישור עסקת חטופים והגעה להפסקת אש עם חמאס. "הצרפתים חזקים בדיפלומטיה" הוסיף סז'ורנה.

המפגש של שר החוץ עם מקבילו הצרפתי

המפגש של שר החוץ עם מקבילו הצרפתי צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

שר החוץ למקבילו הצרפתי: תפעילו לחץ על איראן - שיורו לחיזבאללה לסגת

שר החוץ כ"ץ השיב לסז'ורנה: "כדי להסיר את האיום עליכם לפעול נגד איראן ולהפעיל לחץ מאסיבי, עוד סנקציות כואבות. כדי שהאירנים יורו לחיזבאללה לסגת. חמינאי למד להשתמש בטוויטר, כותב בעברית ובאנגלית ומתלונן על הסנקציות של המערב. זה מה שמפריע לו".

שר החוץ הצרפתי נחת בלבנון: "למנוע הסלמה נוספת בין ישראל לחיזבאללה"

כזכור, רק בתחילת השבוע שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, נחת בלבנון וזאת בניסיון "למנוע הסלמה נוספת בין ישראל לחיזבאללה". לצרפת קשרים היסטוריים עם לבנון, ומוקדם יותר השנה סז'ורנה הציג הצעה מדינית לנסיגה של כוחות רדואן ב-10 קילומטרים - בתמורה להפסקת התקיפות בדרום לבנון.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368