"לא יקרה. נעזוב את הממשלה": האיום של הח"כים - והדרישה לסגת מהעסקה

בן גביר, סמוטריץ' והמפלגות רומזות כי יעזבו את הממשלה במידה והעסקה תתקבל והכניסה לרפיח תתבטל. נתניהו הזמין את בן גביר לשיחה בצהרי היום, וסמוטריץ' יכנס ישיבת סיעה בסופה ימסור הצהרה לתקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 09:11 כב בניסן התשפד

"לא יקרה. נעזוב את הממשלה": האיום של הח"כים - והדרישה לסגת מהעסקה
השרים בן גביר וסמוטריץ' , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עסקת החטופים שעל הפרק יוצרת מתח רב בעולם, תוך ההמתנה לתשובת חמאס, אך גם מתח מוחשי בתוך ישראל עצמה - בין תומכי העסקה ובין תומכי הכניסה לרפיח. המחלוקת מגיעה גם לתוך הממשלה עצמה, כשבן גביר וסמוטריץ' הודיעו בפה מלא כי הם דורשים כניסה מיידית לדרום עזה. ראש הממשלה נתניהו חושש מפירוק הממשלה בעקבות הדילמה, וייפגש היום (ג') עם השר לביטחון לאומי.

רפיח עכשיו

לשכת בן גביר מסרה הבוקר כי "על רקע העסקה הנרקמת והעובדה שישראל לא נכנסה עדיין לרפיח, תתקיים בצהריים פגישה בין ראש הממשלה לשר איתמר בן גביר". גם השר בצלאל סמוטריץ', שהשתתף אמש בחגיגת המימונה עם תושבי קריית שמונה המפונים, ביקש להבהיר במהלך החגיגות כי "אנחנו קוראים לראש הממשלה להורות על כניסה לרפיח עכשיו". סיעת הציונות הדתית אף תכנס ישיבת סיעה היום בצהריים, כשבסופה ימסור שר האוצר הצהרה לתקשורת.

אם נבין שהדבר הזה עוצר את המלחמה - לא נהיה חלק מהממשלה

גם חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות, הבהיר הבוקר בשיחה ברדיו 103FM: "אם אנחנו נבין שהדבר הזה עוצר את המלחמה, לחלוטין, אנחנו לא נהיה חלק מהדבר הזה, לא נהיה חלק מהממשלה. לא אני ולא החברים שלי נולדנו חברי כנסת ושרים. אם אני אלך הביתה בגלל הדבר הזה, אני אעשה את זה בלב שלם. אני לא יכול להיות חלק מדבר כזה, יש קווים אדומים בחיים".