מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכתב הצבאי הבכיר מעריך: אחד מהקצינים האלו יחליף את ראש אמ"ן

הכתב הצבאי של גל"צ, דורון קדוש, העריך מי הם המועמדים הבולטים לראש אמ"ן הבא: תא"ל שלומי בינדר - ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, האלוף ערן ניב - ראש אגף התקשוב, האלוף יהודה פוקס - מפקד פיקוד מרכז ועוד | הרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/24 15:27 יד בניסן התשפד

הכתב הצבאי הבכיר מעריך: אחד מהקצינים האלו יחליף את ראש אמ"ן
חיל המודיעין, צילום: דובר צה"ל

לאחר הודעת הפרישה של ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש, העריך מי הם הקצינים שנשקל מינויים לתפקיד. בין המועמדים האפשריים קדוש ציין את תא"ל שלומי בינדר - ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, שכיהן בעבר כמפקד אוגדת הגליל, מח"ט גולני ומפקד סיירת מטכ"ל. מועמד אפשרי נוסף הוא ⁠האלוף ערן ניב - ראש אגף התקשוב בצה"ל, שכיהן בעברו כראש חטיבת החדשנות באגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי ומפקד אוגדת איו"ש.

אלוף פיקוד מרכז וראש אגף התקשוב לשעבר

מועמד נוסף שעלה הוא מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, אשר מוכר היטב בסערות שעוררה התנהלותו כלפי מתיישבים ונערי גבעות. עם זאת, לפי קדוש, פוקס לא מעוניין בתפקיד הבכיר. בנוסף עלה שמם של שני בכירים אשר עזבו את צה"ל אך עשויים להיקרא לחזור לשירות. האלוף (במיל') ליאור כרמלי שכיהן בעבר כראש אגף התקשוב, כמפקד מערך המבצעים המיוחדים ורח"ט הפעלה באמ"ן. שם נוסף שעלה הוא האלוף (במיל') טל קלמן, שהיה ראש אגף אסטרטגי וראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל.

ראש אמ"ן הודיע על פרישה מצה"ל - "ימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי"

כזכור, מוקדם יותר ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה הודיע לרמטכ"ל על בקשתו לפרוש מצה"ל לאור הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן תחת ראשותו במתקפת ה-7 באוקטובר. בהודעת צה"ל נמסר כי "בהחלטה עם הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה"ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ"ן במהלך המלחמה".

"אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה"

במכתב הפרישה כתב חליוה לרמטכ"ל: ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".