בעיצומה של המלחמה: מפקד חטיבת גולני התחלף - זה המפקד החדש

הערב נערך טקס החלפת מפקדי חטיבת גולני. אלוף משנה יאיר פלאי ששירת בתפקיד בשנתיים האחרונות, יעבור לפקד על עוצבת "הבשן", ובמקומו נכנס אלוף משנה עדי גנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 22:49 יג בניסן התשפד

בעיצומה של המלחמה: מפקד חטיבת גולני התחלף - זה המפקד החדש
טקס חילופי המפקדים בגולני, צילום: דובר צה"ל

בעיצומה של המלחמה, מתחלף מפקד חטיבת גולני. אלוף-משנה עדי גנון נכנס לתפקיד מפקד חטיבת גולני, במקומו של אלוף-משנה יאיר פלאי אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות, אלוף-משנה פלאי יועלה לדרגת תת-אלוף ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד עוצבת "הבשן" (210). טקס החילופים נערך הערב (א׳) בצומת גולני.

אלוף-משנה עדי גנון נולד בשנת 1982 והתגייס לחטיבת גולני בשנת 2002. בשנתיים האחרונות שירת כראש מחלקת אימונים בזרוע היבשה. אלוף-משנה עדי גנון בעל תואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ובעל תואר שני במדיניות ובמנהל ציבורי מטעם אוניברסיטת 'בר-אילן'. גנון נשוי ואב לשלושה.

המפקד החדש, אל"מ עדי גנון

המפקד החדש, אל"מ עדי גנון צילום: דובר צה"ל

המפקד היוצא: "נפרד מהחטיבה שעיצבה את דמותי כלוחם וכאדם"

מפקד חטיבת גולני היוצא, אלוף-משנה יאיר פלאי אמר: "במרץ 2000 התגייסתי לחטיבת גולני כלוחם בגדוד 51. היום, 24 שנים לאחר מכן, אני נפרד מהחטיבה שעיצבה את דמותי כלוחם וכאדם. אני נפרד מהמקום שהיה לי לבית ומהאנשים שהפכו לחלק ממני. לכל חיי אשא עימי את הערכים המאפיינים את גולני. כמפקד החטיבה חוויתי מצידם של הלוחמים רוח של גבורה, של תעוזה, של אומץ לב ושל מסירות נפש למען ביטחון עם ישראל. ראיתי לוחמים שרק סיימו הכשרה נלחמים כאריות בלב השטח הבנוי כלוחמים עטורי ניסיון, ראיתי קצינים מהוותיקים והמנוסים שלנו במשימות מורכבות ביותר, ראיתי את רוח גולני במיטבה".

"עלינו לקרב ההגנה בצפון, אך חלק מאיתנו תמיד יישאר בדרום. אל מול השקיעות הקסומות של רצועת עזה והעוטף, איבדנו את מיטב לוחמינו. משפחות יקרות, הקשר עמכן מחזק אותנו והוא לנו מצפן, זיכרון הנופלים ילווה אותנו לעד ואנו נמשיך ללכת לאורם ולכבודם. גנון אחי, שנים רבות שאנחנו צועדים יחד. אני שמח שאתה מגיע לפקד על החטיבה, אין ראוי ממך, לוחם ומפקד אמיץ מהשורה הראשונה".
המפקד היוצא, אל"מ יאיר פלאי

המפקד היוצא, אל"מ יאיר פלאי צילום: דובר צה"ל

המפקד הנכנס: "בחייהם ובמותם, ציוו לנו את החיים, ציוו לנו את הניצחון"

מפקד חטיבת גולני הנכנס, אלוף-משנה עדי גנון אמר: "אני עומד כאן היום ברגשות הכרת תודה, חרדת קודש ואמונה גדולה. לפקד על חטיבת גולני זו זכות גדולה, הנושאת עמה אחריות כבדה. אחריות לניצחון, אחריות לאנשים ואחריות על גורל המדינה. לאורך השנים איבדנו חברים יקרים, אחים לנשק, לוחמים ומפקדים. ביציאתם לקרב השאירו לנו את מורשתם המפוארת, אשר מתבססת על נחישות, עוז וגבורה. קשר הדם מחייב אותנו לעמוד לימינכן תמיד, בחייהם ובמותם. ציוו לנו את החיים, ציוו לנו את הניצחון. פצועי החטיבה בגוף ובנפש, משפחת גולני כאן עבורכם תמיד, כי חטיבת גולני זה לכל החיים".

"פלאי אחי היקר, מי שחינך אותי כמפקד מחלקה בהיותו סמ"פ בפלוגה מסייעת 51, מי שהקשיב בשעות הקשות, מי שנלחם לצידי לאורך שנים. אתה מפקיד בידי היום חטיבה חזקה וכשירה למלחמה. פועלך ומעשיך ניכרים בכל פינה ברחבי החטיבה. בשמי ובשם מפקדי וחיילי חטיבת גולני אני מבקש להודות לך על פועלך ולאחל לך הצלחה רבה בהמשך".