מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית חושף: אלה ההישגים שלנו מתחילת המלחמה

במפלגת הציונות הדתית הוציאו איגרת פנימית עם הישגי המפלגה, בשמאל תקפו. מנכ"ל המפלגה יהודה ולד "נמשיך לפעול גם במושב הבא לטובת כלל עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 22:18 יג בניסן התשפד

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית חושף: אלה ההישגים שלנו מתחילת המלחמה
יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, צילום: ללא

באגרת מיוחדת לחג הפסח שהוציא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד נחשפו הישגי הסיעה בחודשים האחרונים. באיגרת מציין ולד את הובלת הקו האמיץ והתקיף מתוך קבינט המלחמה וקיבוע מטרת החתירה לניצחון והחזרת החטופים. בנוסף המפלגה הובילה את עצירת העברת הכספים לעזה, את עצירת הפעילות של אונר"א, את ההחלטה בקונצנזוס רחב של רוב מוחלט של חברי הכנסת שהתנגדו להכרה בהקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי.

עשרות מיליארדים לשיקום ישובי הצפון והדרום

בסעיפים הפנימיים כתב ולד באיגרת שהגיעה גם לחברי הכנסת ושרי המפלגה כי תשעה מיליארד ש"ח הוקצו לחיילי המילואים אותם המפלגה שמה בראש סדר העדיפויות, ועשרות מיליארדים לשיקום וחיזוק יישובי הדרום והצפון.

בעלייה ובקליטה, הובילה המפלגה לתכנית עידוד עלייה לישראל וסיוע בקליטה ולראשונה בסך 170 מיליון ש"ח, הוכרזה תכנית לאומית חדשה להעלאת רופאים יהודים מרחבי העולם אותה מוביל השר. בנגב ובגליל קודמה החלטת ממשלה לחיזוק ושיפור הפעילות של החטיבה להתיישבות והחלטה נוספת להנחות משמעותיות בהתיישבות הכפרית לחיילי מילואים.

מילואימניקים. למצולמים אין קשר לנאמר

מילואימניקים. למצולמים אין קשר לנאמר, צילום: David Cohen,Flash90

הסדרה של 68 ישובים ומאחזים - בשמאל תקפו

אלא שלצד הסעיפים הללו הצליחה המפלגה להפנות כספים גם ליהודה ושומרון. הכנסת חוקקה בהובלת הציונות הדתית את חוק החזרה לצפון השומרון, והובילה במנהלת ההתיישבות לשיא של עשור באישורי בנייה של יחידות דיור ביהודה ושומרון עם מעל ל-15 אלף יחידות דיור בשנה. כפי שפורסם בימים האחרונים מקדמת המפלגה במהלך היסטורי הסדרה של 68 יישובים ומאחזים. אירועים אלו לא נתפסו יפה בצד השמאלי של המפה הפוליטית ויש מי שכבר החל לתקוף את המפלגה "68 מאחזים לא חוקיים הולכים לקבל חותמת חוקית זה מרחיק אותנו מחזון שתי המדינות, מה הם רוצים בציונות הדתית? להשתלט על כל יהודה ושומרון?" תהה בכיר בשמאל הפוליטי בישראל.

עשרות ומאות מיליונים למוסדות מגזריים

בחברה ורווחה הובילה המפלגה להעברת מאות מיליונים ליוזמות החברה הישראלית האזרחית וכן 40 מיליון ש"ח מקרן העושר לטובת תנועות נוער, תקציבים לקהילת עולי אתיופיה ומהלך משמעותי לחיזוק מערך בריאות הנפש.

גם בנושא המגזרי המפלגה מציינת את הישגיה ובהם: תקציבים מיוחדים שהועברו לישיבות גבוהות מעודדי שירות צבאי לישיבות הסדר והמכינות הקדם צבאיות, לבנות השירות הלאומי, תקציבים מיוחדים שהועברו למדרשות לבנות ולמוסדות לימוד תורה והלכה לנשים, וכן העברת עשרות מיליונים לטובת החמ"ד לתגבור לימודי בישיבות תיכוניות ואולפנות והורדת שכר הלימוד במטרה להקל על תשלומי ההורים.