מה הסיכוי? אישה ילדה בכביש בדרך לבית החולים - וזו לא הפעם הראשונה

אילה ילדה את בנה ברכב בדרך לבית החולים לפני כחמש שנים. כעת, באופן מפתיע, הדבר קרה שוב והיא ילדה בן נוסף כשהיא בדרכה לבית החולים עם מד"א בטלפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 14:23 ז בניסן התשפד

מה הסיכוי? אישה ילדה בכביש בדרך לבית החולים - וזו לא הפעם הראשונה
לידה ברכב, צילום: נועם מעטוף

פעמיים כי טוב: לפני כ-5 שנים, אילה (30) ממושב ברקת, חשה בצירי לידה ונסעה יחד עם בעלה נועם לבית חולים. במהלך הנסיעה בכביש 461 ובסמוך לצומת יהוד חשה שהצירים מתגברים ובסיוע ובהדרכה טלפונית ממוקד 101 של מד"א ילדה את בנה טוהר. כעת, באופן מפתיע, הדבר קרה שוב.

אמבולנס של מד"א. אילוסטרציה

אמבולנס של מד"א. אילוסטרציה, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לידה על אם הדרך - בפעם השניה

לפני כחודש, כשאילה בחודש התשיעי להריונה, היא חשה צירי לידה וגם הפעם נסעה יחד עם בעלה ברכבם לבית החולים, שהמים יורדים ושהיא כורעת ללדת. בעלה, שכבר היה מתורגל בנושא, חייג למד"א והחובשת מאי בן יהודה הנחתה אותם לעצור בצד הדרך והחלה בהנחיות ליילוד. בינתיים הגיעה למקום כוננית מד"א ויילדה את התינוק בתוך הרכב. הטיפול הרפואי נמשך, והאם ובנה פונו לבית החולים כשהם בריאים ושלמים.

היולדת, אילה מעטוף, סיכמה את הלידות: "כשהיינו בכביש 461 ותוך כדי צירים חזקים נזכרתי בלידה הקודמת שהייתה לי לפני 5 שנים והבנתי שגם הפעם אלד ברכב בדרכי לבית החולים. התקשרנו למוקד מד"א ומאי החובשת במוקד הסבירה לנו לעצור בצד הדרך, כיצד לבדוק האם הלידה התחילה ומה לעשות ברגעים הראשונים. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לי".